Marrexxx 66 Postad 8 April , 2013 någon som har erfarenhet och kan ge mig ett omdöme om turtles Polermaskin laddbar Turtle TW200. har ingen el- på båtplatsen, så säg inte jag ska skaffa en 220. . http://www.hjertmans.se/webshop/artiklar/bilder4/4587-900.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 8 April , 2013 Säger låna/köp ett elverk då istället Glöm batterimaskin. Kalle Anka grejer Borde inte få kallas polermaskin utan endast vaxmaskin för det är det enda en sådan maskin duger till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 9 April , 2013 Jag köpte en sån där för några år sedaan. Vet varför faktiskt inte varför, det var kampanj i kombo med nanopolish eller något. Fördelen är att den är väldigt portabel och kan användas när båten ligger i pluret utan behov av långa elkablar från brygga. Och den är lätt som en skruvdragare. Det följer med dubbla ackar. Den fungerar faktiskt förvånansvärt bra! Med bra tryck i. Gnid ut nanopolish med en trasa och rubba in med den här maskinen. Resultatet blir helt ok. Det den inte klarar är nedmattad gelcoat, då måste man ha långsamtsnurrande polermaskin med högt vrid och autosol. Men har man sedan tidigare en bra yta kan man få den där sista spegelglansen med denna maskin utan problem. Jag skulle drista mig till att säga att maskinen är faktiskt riktigt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 188 Postad 9 April , 2013 Batti som testat - jämförde du med att INTE använda maskin? Dvs att handpolera? Skiljde resultatet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 9 April , 2013 Håller med. Hyr eller köp ett elverk. Man kan köpa ett elverk från 1500 kr r. Kör en riktig polermaskin, dammsugare, slipmaskin osv. Jag har en kombi och kör elverket utan att behöva lyfta ur det ur bilen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 9 April , 2013 soumi B. Tack för din erfarenhet. om jag förstår den, fungkar för att vaxa båten, men inte för en djupar polering/rengöring. Och om jag förstår är det snäppet bättre än att köra förhand. (vilket är alternativet) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 188 Postad 9 April , 2013 Än så länge har ingen bekräftat att det är bättre jämfört med att köra för hand... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 9 April , 2013 Ja det är bättre än att köra för hand. Den sätter en ganska bra fart den där lilla maskinen. Någon form av excentrisk rörelse på en stor lammulls- eller skumgummihätta. Man märker att den drar på bra, för hela handen skakar betänkligt när man håller i den. Trixet enligt Turtle är att inte pressa så hårt utan låta maskinen göra jobbet. Vilket moderna Nanopolishar medger. Gamla sortens polish går ju fett bort dock. Där kan man gnida med långsamroterande polerskiva tills det ryker om plasten, blir knappt bättre för det. Jag tyckte du sammanfattade det bra att för grovjobb krävs grövre grejor, men för att hålla snygg finish funkar den helt ok. Enbart mina 2 cent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 10 April , 2013 Jag använde båtens 230V igår, det blev nåt fel på sladdvindan till elstolpen så jordfelsbrytaren löste ut så testade med båtens batterier. Invertern klarar 600W men batterierna är på deken och ska bytas men det fungerade ändå bra då polermaskinen är på bara 110W, en sån där billig skak/rotertyp mer för enklare polering. Med friska batterier har man 600W. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
30-06 0 Postad 11 April , 2013 Köpte en sådan maskin förra våren. Den är riktigt dålig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SorenD 0 Postad 13 April , 2013 Har en sån med, kass enl mig. Vet inte om jag misskött batterierna men de har aldrig räckt längre än några minuter. Det står inget om hur länge man ska ladda och det finns inte heller någon lampa som visar det. Nu senast laddade jag säkert 10 timmar men jag kunde bara köra maskinen i några minuter. Nä, sladdmaskin är nog betydligt bättre, även om jag gillar sladdlöst i största allmänhet bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser