Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
Frazze123

Utombordare som går dåligt Volvo penta 40hk

Rekommendera Poster

Hej som rubriken lyder så har jag köpt mig en båt (första båten) och enligt förra ägaren skulle motorn gå kanon, ja visst glad i hågen startade vi upp den på land och testade den, det fungerar kanon bra, sen lade vi i båten i sjön för en provtur då började den bli svårstartad, men när den väl går igång går den jätte bra så länge den inte är i växel, antingen dör motorn eller så tuffar den iväg men inte alls någon ork i den när den är i vattnet men på land går den hur bra som helst, någon som kan hjälpa mig

Med detta? Alla tips är välkomna,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Penta 40, var det på 70 eller 80-talet dom var nya? Jag skulle föreslå att du gör rent, kontrollerar att det inte sitter skit i förgasare/ledningar, byter ut den gamla soppan, alternativt toppfyller med 98 oktan. mvh/nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack ska testa det idag, soppan är

Sen förra året så den är ju doch inte riktigt frisk, men det konstiga är att på land går den även i växel, men i sjön går den dåligt, sen upptäckte jag att när man försöker köra iväg så sprutar den ut lite bensin ur luftinsuget? Vad kan det bero på? För mycket soppa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Satsar på att nålventilen inte tätar alternativt att flotören läcker//Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...