Gäst Weber Postad 7 April , 2013 Jag har spånat igenom en hel del Blocket annonser under dagen. Det är helt otroligt vad en del värderar sina prylar högt. Gamla motorer som ingen öppnat på 40 år och man begär dess vikt i GULD. Eller så har man skruvat bort dom prylarna som är värda något. Sedan ändå dragit i med ett pris så tapeterna krullar sig. Min fråga är lyckas dom sälja? Som exempel en AQ170 motor som inte är renoverad. Samt att halva motorn saknas för att få den gångbar över huvud taget. Det ser man ju i annons lite då och då för 8-10000 kr och uppåt! För mig är det max några hundra lappar för en sådan maskin. Jag har tre fullt körbara Volvo B30 maskiner. Ingen har kostat mer än 1000 kr i inköp. Då är en av dem en AQ170C motor (KOMPLETT). Ja jävlar jag måste sitta på en guldgruva!!! Jag har ju fyra B30 motorer med den i båten. Fyra gånger 30000 kr för det måste jag ju kunna ta då mina fungerar! 120000 kr tackar tackar Som info kan jag tala om att det finns massor motorer där ute. Som inte kostar skjortan! www.ockelboc20.n.nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 7 April , 2013 Hej! Man kan begära vad man vill, tak och lov är det inte bara säljaren som bestämmer överlåtelsepriset. Men man skall veta att den sista idioten ännu inte är född. När det är kris (mitt i sommaren) är det säljaren som bestämmer priset. Under övriga året och framför allt under vintermånaderna kan man oftast köpa gångbara reservdelar. Så det gäller att ligga lite före för att slippa bli legalt rånad. må väl//Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Weber Postad 7 April , 2013 Så sant Nitro! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 7 April , 2013 Det børjar blir riktigt dåligt med VP klassiska bensinmotorer på begmarknaden och dærfør stiger priserna, inget konstigt med det. Sen ær det ALLTID sæljaren som bestæmmer priset oavsett årstid mm..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 7 April , 2013 Om denne vill få sålt, ja. Tack och lov har alla inte dollartecken framför ögonen och vill bli av med prylarna. De går inte äta inte heller passar dom in på museum heller. Därför är det fortfarande marknaden som styr priset, tillgång och efterfrågan med andra ord. //Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moltas 25 Postad 7 April , 2013 Jomenvisst finns det optimister till säljare likaväl som det finns optimister till köpare. Har man bestämt sig för att sälja nånting får man anpassa priset till det som marknaden bestämmer. Har man lite flax kan man göra en kanonaffär på ett skambud. Likaväl få bra betalt för något som är attraktivt och ha lite is i magen och vänta. Nu vänder sig TS mera till säljarna, och visst är det fantasier ibland. Undrar om dom verkligen vill sälja? Men rätt pris och bra prylar och dom försvinner ganska fort. Har ju även sett annonser som inte är särskilt säljande. Smutsiga, defekta prylar, suddiga bilder, inga telefonnr, prutare och snackare göre sig ej besvär, dåliga beskrivningar av varan osv. Sådana annonser gör iaf. inte mig intresserad. /Moltas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser