kingfisher 0 Postad 9 Februari , 2005 hallå tänkte höra med er om det finns någon som vet vad man ska göra åt taket på insidan det är nå tygmaterial men det fäller så fort man nuddar vid det ska man måla om det i så fall med vad och en annan fråga jag skulle vilja ha lite information bilder eller nått sånt inifrånbåten den båten jag köpt verkar det som det fattas en skiva som bord.................. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 9 Februari , 2005 Kingfisher!!!!!!!!!!!!! Här finns det lite bilder http://www.stjarnkapell.se/danjel/sjon/ Angående taket så rekommenderar jag att tapetsera om taket med ???? Vad fasen heter det äh jag återkommer. Måla låter lite klabbigt och jag tror att det inte blir ett bra resultat. Men ska du ändå prova så gå in till en målarfirma och fråga om råd eller gå in på www.yachtpaint.com. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 9 Februari , 2005 Hej igen! Gå in på denna tråd där har det diskuterats vilt om omklädning av tak och ruffsidor. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=24703 Lycka till Albin :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kingfisher 0 Postad 9 Februari , 2005 fina bilder nu har man lite och kolla på innan man börjar greja med båten tackar så mycket för bilderna.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Danjel Postad 31 Mars , 2005 Hej det är min sida ni använt!... kul att någon har hittat dig. i år har jag köpt ett nytt kapell. Det blir stå höjd på det och fällbart på halva vägen, så man kan ha den främre delen kvar om det går sjö utan att man blir genomblöt... återkommer med mer bilder på det. Är det förresten någon som har en sprängskiss på hur ryds camping är uppbyggd? jag har en spricka i det inre skrovet jag skall laga och vill vet vilka andra delar som påverkas!. MVH /Danjel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Putteplat 0 Postad 1 April , 2005 Hejsan Jag har haft samma problem med mitt tak så jag målade med ett färgsystem som heter Intensiv .Fabrikatet är Alcro Jag fick tipset av en färghandlare Färgen var ganska dyr men resultatet blev över förväntan jättebra .Färgen är egentligen avsedd för våtutrymmen.Först använder man grundfärg tills man mättar ludden ,sedan täckfärg ,Jag använde roller och pensel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 1 April , 2005 Hej Bryt inte ryggen av dej angående taket. Trots allt är det bara en HT-båt. I min Ryds var det (som tur var) redan målat. Jag har därefter målat (kompletterat) yttreligare två gånger. Jag är nöjd med resultatet som är blått. Lycka till Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kingfisher 0 Postad 2 April , 2005 vad bra grabbar nu kan jag köpa färg imorrgon och sätta igång att måla :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kingfisher 0 Postad 2 April , 2005 har en fråga till putteplat hade du intensiv färgen till grund ochså eller nått annat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst nils Postad 3 April , 2005 jag renoverade en camping för 2 år sedan och då ringde jag till tillverkaren och fick reda på att det var importerat damm som sprutats på den ännu inte torra plasten! Lite kuriosa bara! Jag målade också över det och tapetserade en matta i taket för att få mer ombonat och ljuddämpat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Putteplat 0 Postad 3 April , 2005 Ja det använde jag. grund och täckfärg hör ihop i det färgsystemet, men prata med din färghandlare Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matlun 0 Postad 8 Februari , 2006 Hej, Kan vi inte ta upp denna tråd igen och skicka in lite bilder på renoverade Campingar ? Köpte själv en i höstas som jag har tänkt snygga till i vår. Har lite funderingar på att göra ett navigationsbord på passagerarsidan, kanske stoppa in kök och vask som Danjel gjort om jag orkar. För att vara Sveriges mest sålda båt så finns det väldigt lite information om den (förutom gamla broschyrer hos Ryds). Har ni inte lite inspirerande bilder ni kan lägga ut? Nån som gjort något lite udda/häftigt/smart/snyggt ? Inkluderar en bild på ett oerhört seriöst bygge som fanns i en båt som såldes i höstas. (Hoppas säljaren inte har något emot att jag visar bilden, han ska ha en eloge tycker jag !) Ps. Mitt innertak är också målat men behöver göras igen. Vad använda du för färg laand? Är det våtrumsfärg som är smartast? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 8 Februari , 2006 Hej Minns jag inte fel var det International jag använde, dessutom så sög det ganska bra. Rollde på färgen. Har även rollat durken nu i somras, använde då också International. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 8 Februari , 2006 Hej igen! Nån som gjort något lite udda/häftigt/smart/snyggt? Ingetdera! Jag har däremot gjort något praktiskt och användbart (tycker jag). Båten används tidig vår samt sen höst till trollingfiske, däremmelan är det barnen som kör runt på sommaren. Ut åkte det gamla förarsätet som var skruvat i båten å in åkte en plastig snurrstol. Stolen är motsv som ofta finns i ishockeyhallar. Den sitter i sin tur i ett underrede till en vanlig skrivbordstol (med patron). Underredet är i sin tur är fastsatt i båten. Vad får jag då? Plastsäte (lätt att göra rent), man kan snurra stolen i 360 grader (mycket bra vid trollingfiske där man ofta tittar bakåt eller när man bara styr och kan då ha både fötterna knäna i mittengången pga det inte får plats bakom ratten), samt jag kan höja och sänka stolen (stolen blir anpassningsbar även till barnen som då ofta kör båten på sommaren). Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matlun 0 Postad 8 Februari , 2006 Kul med lite aktivitet direkt! Av bilden ser det ut som om du har en vit (80-talare) eller har du målat den så snygg? Min ser ganska gulaktig ut och jag är osäker om det är orginalfärgen (för den är väl typ äggvit) eller om den gulnat ännu mer. Funkar oxalsyra/Y10 även ovanför vattenlinjen, tex på taket och på däck? Skulle vilja måla min men är rädd för att det blir för mycket jobb (det ena brukar leda till en massa extra jobb). Går ju inte bara måla vit innuti om du är gulaktig på utsidan eller :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 8 Februari , 2006 Hej Jo jag har målat den snyggare (dock ej snygg) än den tidigare gulaktiga som du också har. Båten är från 1975 (kolla Min Sjöbod så ser du båten). Angående frågan oxalsyra/T10 ovanför vattenlinjen, prova. Jag använder Fix-Universal som säljs på alla båtmässor och Bo-Bygg-mässor . Det är enkelt att använda (skumgummi tillsätt lite vatten avsluta med ordentlig avsköljning), miljövänligt sist men och inte minst är att också frun använder medlet i köket på rostfritt å allt annat som skall rengöras. Lycka till Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser