Jtr12 2 Postad 5 April , 2013 Hejsan alla i vårrustnings tider ) Har funderat lite över en sak vad gäller styrningen av min Yamaha motor med Morse/Teleflex Känns som svängradien laggar lite mellan BB/SB... Kör min monterad med akterspegelsfäste och styrrör till motorn. Såg en annan variant med genomgående rör i framkant och draglänk...? Är detta Yamaha original kanske? Någon som känner igen sig,vet mer... Bättre styr respons...? Tackar på förhand! /Jtr12. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 6 April , 2013 Hej! Alla med en propeller har olika svängradie pga propellerverkan.//Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jtr12 2 Postad 6 April , 2013 God morgon! Hej Nitro och tack för svar! Har också läst till mig denna information på forum mm. Det som jag funderar lite över är,rattvarv till BB-sida ändläge VS rattvarv till SB-sida ändläge. Anledningen till frågeställningen var att jag såg bak på motorn att vid back av båten så fick jag mera vinkel till BB genemot SB... Kopplade loss styrvajer och försökte line upp motor/vajer och räkna varven till ändläge och synka ratten till mitten ca... Har för mig att jag läste om liknande på forumet och även att man fick bättre styrrespons vid montering av länkarm och längre ut på själva konsolen på motorn och vann mera svängradie åt båda håll. /Jtr12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jtr12 2 Postad 6 April , 2013 Någon som vet mer..... Känner till mer / jag själv är ganska så nybakad vad gäller båtvärlden.... min andra båt,så teorier fakta eller ider om funktionalliteten på styrningen är välkomna! Njut av dagen! /Jtr12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser