Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
martineves

Bästa/säkraste hamn i Hjälmaren?

Rekommendera Poster

Flyttar mot mitten av Svealand och närmaste sjö blir den 4:e största Hjälmaren. Siktar mot storhjälmaren och sett 3 klubbar Fiskeboda, Grythem och Hampetorp som alternativ.

Tyvärr lät det bli ett nedköp på både sjö och hamn i jämförelse mot Sundbyholm/Mälaren, men vattnet är detsamma oavsett.

Vad tycker ni med erfarenhet i ämnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja Hjälmaren är Hjälmaren, men storhjälmaren är ok. Jag har plats i Skebäck Örebro vilket inte är så skoj när man gillar att fiska.

Kan tipsa om en hamn i närheten av Stora mellösa som är billig och bra ligger avskiljt med bom om det är fullt i Hampetorp .  Är du intresserad kan jag kolla vad den heter.

Beroende på var du bor så kan norra vättren vara ett bra alternativ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det båten i fotoalbummet i din sjöbod, så kan ju en trailer va ett alternativ. Parkera hemma vid väggen och sjösätta där det passar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

gör som jag åk nåra mil till askersund o vättern komunen har båt platser typ 1400 per säsong

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det slutar nog med en trailer och välja pöl, och nu när hamnplatsen i Sundbyholm är osäljbar.

Men hittar jag en fin hamn för fina fisketurer slår jag till.

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför är hamnplatsen i Sundbyholm osäljbar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Föreningen som arrenderar sen 1993 blir av med sitt nuvarande avtal pga att som kommunen hävdar '' en otillbörlig handel'' skett med båtplatserna.

Kommunen kommer således inte konfiskera platserna men inte tillåta handel.

Kan tänka mig att liknande situation finns på många platser, Västerås fritidsbåtshamn tillåter att man hyr sin plats enligt ett kösystem men ingen handel sker.

Föreningen drivs rent ideellt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...