Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Carper

Segla jorden runt - start 2014

Rekommendera Poster

Hej, är en kille från södra Sverige som planerar att göra en jorden runtsegling med start sommare/hösten 2014, söker 2-3 likasinnade personer som kan tänka sig att genomföra en sådan resa?

Mvh Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Kalle.Jag planerar  att komma iväg i juli 2014,vägen blir troligtvis över till skottland med caledonian kanalen och vidare söderöver mot portosanto(madeira)osv.Vad har du för båt ?vilken rutt har du tänkt och vilken typ av långsegling vill du göra (budget,kultur eller lyxturist).

Mvh-Marty.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena, har egentligen tänkt mig Kanarieöarna, Karibien och vidare genom Panamakanalen mot Stilla havet men är öppen för förslag.

Har ej någon båt men har tänkt mig antingen en Laurin 28 eller Allegro 27, kan tänka mig annat också men är skeptisk att sätta min i en Albin vega och dra jorden runt:) 

Angående budget så får jag väl säga att jag är mitt i mellan alla dessa tre, blir ingen lyxresa men vill inte behöva vända på varenda krona för att gå runt heller, har inga problem att anpassa mig för den delen heller. Hur tänker du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul, Hoppas du hittar det du söker efter Carper.. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Calle.Jag  kör budget variant  med ett snitt på Ca 6000 sek per månad,plus buffert om något händer på vägen.Jag sticker själv i en L28 och kan eventuellt tänka mig att någon som känner sig manad kan hänga på.Jag har ej bestämt mig till 100% om det blir 2014,kanske jobbar till sommarn 2015 blir lite mer pengar att röra sig med,tråkigt om pengarna börjar sina i australien då jag tänkt stanna i thailand en längre tid.Nu väntar jag på våren så jag får provsegla vindrodret(Monitor). Mvh-Marty.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gick det med provseglingen?  Och hur går det med planerna? kommer du/ni iväg nästa år? själv så har vi ca 350 dagar kvar cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...