Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
amadeus

Sugen? :)

Rekommendera Poster

Bara jag som börjar bli riktigt galen på att det fortfarande är nollgradigt ute och att man vet att stackars båten bara ligger och väntar på att man ska ta ut henne på en tur? Bensinpengarna ska flöda iväg och vattnet ska genomskäras!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo du, jag börjar bli riktigt otålig redan nu. Va nere vid båtplatsen igår (falkenberg, västkusten) och det var så tjock is att man kunde gå på den! Men mitten av mars då är våren kommen här nere hos oss 8-) Mvh David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du, jag fick abstinens bara av att ta upp båten i höstas! Det vara en sorgens dag som alla torrsättningar. De första dagarna efter torrsättningen gick väl hyfsat, men efter redan en vecka började darrningarna och svettningarna göra sig påmind! :-D Nåja, kanske lite överdrivet, men visst.....hela hösten och vintern blir ju lite jobbigt om man som jag har båtliv som största intresse. Det är ju tur att man har fler intressen också! Från sjösättning till torrsättning är jag ute varje dag oavsett väder och vind, så det känns ju lite tomt när man helt plötsligt måste ändra på sin livsföring bara över en dag. Tur som sagt att det finns andra saker också här i livet! Man kan väl säga....livet är ett helvete ibland, men det är ganska bra ändå! :-D :-D Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo men man vill ju bara ha sommar. Tänk om stockholms skärgård var varm några månader längre skulle jag må betydligt bättre. Man vill ju bara ut på sjön....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja nu är det jobbigt! Man kanske skulle köpa en isbrytare? ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett tips om man känner sig sugen och sysslolös är, förutom båtmässor och sånt, att kolla på alla fina bilder i annonser och på Maringuidens medlemmars båtar i Båtfotoklubben. Riktigt mysigt och garanterat blir man inte mindre sugen på att komma ut på sjön efter det. Vill också på detta sätt slå ett slag för Båtfotoklubben. Har du bilder inlagda på din båt och om du inte är medlem så skicka genast in en ansökan till klubbens mäster. Dela med dig!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det får räcka, men inte mer! 4 månader och 15 dagar (om jag ränkat rätt) är det kvar till midsommarafton. Då börjar sommaren för mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Valborg är det premiär då är det ärtsoppa och punsch till havs. Längtar!!!! Faann måste åka och titta å pärlan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad ska jag säga då, som precis köpt min första egna båt! Det här blir den längsta vintern och våren i mannaminne. När går isen i Mariestadssjön??? Rubank

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snart går isen upp Rubank¨ Det ska regna en vecka nu så du kan lägga i om två veckor. :-D Måste gratulera till din första egna båt. Kom ihåg hur det var man bara gick runt på små moln och väntade på våren så att man kunde ge sig ut på sjön och visa upp sin pärla och hälsa på folk som berömde ens båt. Första starten är fantastisk. Tänk bara på när man startar båten första gången så ska man ha lite konjak i beredskap. Härliga tider!!!! :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gör i ordningbåten i Maj, ställer den i garaget, sen slänger jag i den första dagen på sommarlovet!!!! Sen ör det tre ljuvliga månader på sjön. Satt precis och kolla på bilder från den gågna sommaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ny

Hej! Har också köpt min första båt....konstigt det där....med att vintrarna kan bli längre just då...jaja....det enda jag har tänkt på under den här vintern är min båt...tjejen är vansinnig...kan du ägna mig lite tid också brukar det låta....:=) hoppas det går fort nu.... ha en underbar båtsommar kompisar....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inga abstinensbesvär här, nej då . Just hemkommen från båtmässan i Gbg.Har nog sett allting förut men ändå ett trevligt avbrott i vinterrusket. Trodde jag skulle få se lite på träbåtssidan från dom mindre träbåtstillverkarna på västkusten. Kommer nog att hoppa över Älvsjömässan i vår, har inte tid. Vintern och våren räcker ointe till för alla båtjobb i år. Har Ni fått anbstinensbesvär,då är det allvarligt. Jag vet ett bra botemedel, skaffa ett eller flera renoveringsobjekt. det hjälper, det har jag gjort. Det hjälper. Då ska Ni se att tiden blir för kort för alla roliga drömmar, planering och jobb. Kanske dags för mej att gå och fortsätta , med att sy i dom nya dynorna. För vem vet kanske kan jag få någon båt i sjön i år också. Drömmar måste man ju ha. Med båthälsningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:-( Isen ligger tjockare än den gjort på hela vintern. 10 grader kallt på nätterna och mer snö på väg. Ska det vara så här?!?! ...men om bara två månader är det maj, björkarna slår ut, båten i sjön och livet leker igen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick 30cm snö inatt..... Kommer inte ens fram till båten utan att bli dyblöt sen. Är det bara jag som tycker det är skönt attt man inte kan sjösätta nu? Jag har så möe å göra att jag e glad att det är ett par månader kvar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här i Moskva är det en meter snö och -20grader, så klaga inte! Jag kolla precis på bilderna från i sommras, sommaren kan inte komma fort nog nu!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med! Vad hemskt det hade varit att behöva lägga i båten i morrn! Faktiskt, för då hade jag missat halva säsongen innan jag hade fått i min! Så vintern kan gott hålla i sig Mars månad ut, sen ska den bort, BORT! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vintern får inte hålla sig Mars ut, ska ju sjösaätta den 24:e ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fan vad läss jag är..... Det blir bara kallare för var dag här i stockholm natt temp -30c Fan för några veckor sen stod jag där under båten och donade då var det barmar nu är det ca 50cm snö där fan.. //Ante

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ!!!!! Våran brygga i hamnen har gett vika med isen. :-( Blir problem var man ska ha båten i sommar lika bra att flytta ut till den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:-( Osis, Riwallen! Blev nyfiken på din sjö Sommen. Var ute och kollade runt på lite turistsidor. Jättefint!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja bryggorna är nu under reperaration förhoppningsvis är de färdiga till valborg då är det dags för sjösättning. Sommen är nog den vackraste insjön i Sverige. Det finns 356 öar i sjön lika många som årets dagar. Riktiget skärgårdslandskap.Välvärt ett besök. Varför inte ta en tur med ångbåten Boxholm 2. :-)

post-6811-1394234352,9524_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:-nojd Tack för tipset, Riwallen. Kan bli en fin utflykt till sommaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...