S340 0 Postad 3 April , 2013 Hade en tråd om detta tidigare som försvann. Mina planer börjar nu ta form inför säsongen. Befintliga originalgeneratorer på 60A/st byts ut mot två nya på 100A/st. Förbrukningsbanken kommer bestå av 4st Lithiumbatterier på totalt motsvarande 450Ah. BMS`en som styr och håller koll på batterierna stänger av när 10%kvarstår i batterierna för att cellerna inte ska bli skadade. det ger mig ca 400 användbara Ah. Generatorer mår ju inte bra av att ge mig är 80% kontinuerligt så jag bör få en laddning på 150-160A. Det ska i sin tur göra att jag laddat upp min bank helt och hållet ca 2,5-3 timmar. Ska blli spännande att se hur det funkar i praktiken när allt är på plats och isen släppt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 4 April , 2013 Är väl denna intressanta tråd som gått och gömt sig? ... http://www.maringuiden.se/forum/;thread=486915&content_only=true Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
S340 0 Postad 4 April , 2013 Exakt! har haft strul med att mina inlägg försvunnit, eller snarare aldrig publicerats.. Väntar på leverans av grejerna, ska dyka upp i april och sen ska jag skruva i prylarna också. Jag kommer hålla tråden uppdaterad vartefter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser