Saltoe31 0 Postad 1 April , 2013 Hej, Har fått skrovet blästrat i höstas och ska nu stryka på epoxigrundfärg i vår. Är det värt att betala dyrt för ex.vis Internationals produkter eller duger det lika bra med industriepoxi eller kanske Biltemas epoxi? Har fått förslag på en industriepoxi som heter Tikkurila Temacoat RM40. Är det någon som har erfarenhet av denna produkt ? Tacksam för förslag på lämplig behandling. Gärna från någon som gjort en likande behandling för ett par år sedan med gott resultat och som kan beskriva hur ni gjort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 1 April , 2013 Jag skulle grunda mitt doghouse invändigt med biltemas epoxygrund, men den kändes väldigt simmig och tunn. Jag hade behandlat skrovet med gelshield innan, det gjorde skillnaden väldigt uppenbar. Jag skulle rekommendera gelsheild i stället. Jag har kört lösningsmedelsfritt också och det var bra det med, men då får man hålla koll på temperaturen. Biltemas tvåkomplack var dock hur bra som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snigel22 0 Postad 1 April , 2013 Jag har själv använt mig av temacoat RM40 som grundfärg runt om hela båten och jag är nöjd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saltoe31 0 Postad 15 Augusti , 2013 Blev till slut International VCTAR2 inhandlat i tyskland.Fördelan var priset samt att man kunde köpa både vit och svart vilket underlättade då man kan stryka vartannat lager med resp. kulör. www.svb.de Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser