kennta 0 Postad 1 April , 2013 Hej, jag är helt ny på det här med styrning till styrpulpeten så jag vänder mig till er. Jag köpte en ny båt så allt är redan fördraget, vad jag saknar är fästanordningen från kabeln till motorn och här har ni en bild på kabeln. Min fråga till er är vad behöver jag för att fästa ihop dem? någon typ av kullänk? och vilken? tack på förhand allihopa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 April , 2013 Välkommen till MG. Jag vet inte om du ställer frågan för det den 1 april eller du är allvarlig, hoppas på det senare. Det finns olika Teleflexfastsättningar på motorn. Berätta vilken motor du har så kan' säkert någon fortsätta med problemlösandet.//Nitro , Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennta 0 Postad 1 April , 2013 Tack! nejdå det är inget april skämt. Dem flesta jag hittar är ju med gänga i ena änden. Skulle inte någon kunna länka ett alternativ?. Motorn är en mercury 35 hk 1986. tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 April , 2013 Ok, teleflexvajern är avsedd för så kallad styrrörsmontering. Jag vet inte ifall du har ett styrrör eller ej. Sedan sätter man en så kallad draglänk mellan motor och vajer. Men som sagt jag vet inte vad det sitter för fastsättning på din motor. Må väl//Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 April , 2013 Hej igen! Det är troligt att du har fel vajer. Med största sannolikhet skall du fästa styrkabeln antingen i ett motorbrunnsfäste eller akterfäste. Sätta ett ombyggnadsrör på styrkabeln och en kullänk i ändan på kabeln. Den sistnämnda har ett 10 mm hål för styrkabeln.//Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennta 0 Postad 1 April , 2013 Okej, Jag skall titta på det imorgon direkt då. uppskattar hjälpen tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennta 0 Postad 1 April , 2013 Här är en bild på motorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennta 0 Postad 4 April , 2013 Styrningsproblemet är nu löst tack för hjälpen. Det vart enklare än jag trodde. Styrvajern genom motorn sedan en länkarm. Tack för hjälpen Nitro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser