evo_z9 0 Postad 28 Mars , 2013 Hur hög är en Exotic 28? Båten ritad av pelle pettersson. Har köpt båten och ska få den hemkörd på lastbil, så jag behöver veta höjden från kölen och upp till toppen. Inga extra tillbehör som sticker ut finnes. Lite akut så tacksam för svar Mvh: Joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 28 Mars , 2013 Har inte koll på båtens höjd men om den skall gå på en bodbil vilket är det vanligaste vid båttransporter med kranbil så behöver du inte oroa dig för höjden. En bodbil är normalt ca 110cm i flaket Skall den gå på krokbil eller liknande ja då är det dags att mäta båten Jag kan mäta min pappas Viking 28 som bör vara rätt lika i höjd Exotic 28 påminner en del om Viking 28. Samma som ritat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Mars , 2013 Har ganska bra koll på Pelle Pettersson, han har ritat Exotic 28, men inte Vikingen. Men visst bör dem vara snarlika i höjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser