AnNy 0 Postad 26 Mars , 2013 Hej! Den genomgående bulten till spridarna på min gamla selden mast har gått av på ena sidan och är illa böjd på andra.Nu undrar ja om någon vet hur bulten fäster inne i masten. Den går att skruva lite åt båda håller men sen tar de tvärstopp. Hur ska ja få ut den? Sen kan man ersätta den gamla bulten med en ny av samma diameter? Är här kanske någon som gjort något liknande innan? Masten är från 73(?) Och står på en misil 2:a // Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 26 Mars , 2013 Välkommen till MG! Jag skulle chansat på en artigt mejlförfrågan direkt till Seldén, gärna innehållande nåt inklistrat foto på skadan. (De har i.a.f. förvånat mig tidigare här på forumet genom att ha reservdelar till riktigt gamla master, om så skulle vara.) Lägg gärna in nån bild även i denna tråd. (Endast en bild per inlägg, och bara små bildfiler accepteras tyvärr.)[själv har jag f.ö. en tidig 70-tals Seldénare till min Amigo23:a, har runda spridarrör som trycks fast över mastens utstickande gummikuddar och låses med var sin spridar-genomgående bult. Men hur dessa ca 4 cm långt utstickande och gummiklädda metallcylindrar är fästa inuti masten vet jag tyvärr inte. Är väl knappast relevant i ditt fall heller?] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mareld 0 Postad 8 Maj , 2017 Jag har råkat ut för exakt samma skada. En Misil 2 från -74, nr 163. Jag har kontaktat Viking Yachting i Gbg för hjälp, de visste precis vad det var frågan om. Ifråga om Amigo 23 o runda spridare: det verkar vara fråga om samma typ av mast på dessa tidiga Misil 2:or. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 8 Maj , 2017 Och i Stockholmsområdet så har Benns folk som gör mastreparationer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser