Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
Cefalon

Landströmspaket

Rekommendera Poster

Hej

Har någon erferenhet från CTEK Landströmspaket för Daycruiser? Funderar på att köpa och installera i en 30 fots segelbåt.

Känner någon till en nätbutik i England / Tyskland som säljer CTEK och detta paket:

http://www.duells.se/katalog/catalogue.aspx?nid=753829   ?

Jag har sökt med hjälp av Mrs Google och inte blivit klokare!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag installerade CTEKS landströmspaket i min Maxi 77. Extremt simpelt att installera, verkligen positivt. Det negativa är väl priset, och framförallt priset på extradelar (kabel, uttag). Det medföljande blå uttaget är ju dessutom väldigt stort och anskrämligt. Det vita infällda jag köpte till är mkt snyggare och smidigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag har ett sånt paket liggande!!! inklusive Cteks landströmskabel på 25 m

 

Har skickat ett förslag på din mail.

 

MVH

Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Anders

 

Du måste vara en fantastisk duktig säljare om du lyckas kränga iväg ditt paket på tradera för 3500 kr plus 100 kr frakt utan bytesrätt :)

 

Du skriver att samma paket kostar 6000 kr på Watski men faktum är så begär dem 3600 kr http://www.watski.se/Landstromscentral-CTEK-med-tillbehor-for-Daycruiser-1155W

 

Jag var andra spekulant på ett likadant i förra vecka som blocket säljare sålde för 1800kr - det är mer rimligt.

 

Nja, tveksam till dig men om du ändrar Tradera annonsen till utropspris 1kr så lovar jag att lägga ett bud:)

 

Undrar vad paketet kostar i UK / Tyskland??

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kanske bör omvärdera din inställning till utrustningen !

Ctek är väl investerade pengar ,,,,,,

- men, vad är det du är efter , gratis eller?

Prova mer eget arbete och lägg inte allt i knät hos oss ....

( med tanke på din reflektion på priset ovan så är du helt borta )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och du kanske skulle omvärdera ditt svar INNAN du svarar :-)

Jag är ju på jakt efter just den utrustning men varför skulle jag tycka det vara rimligt att betala 3600 (inkl frakt) kr för en artikel på Tradera som jag kan köpa i en butik för samma belopp?? Har du läst och förstått innehållet i mitt meddelande innan du svarade?

Att lägga i knät till oss - vilket fantastiskt härligt resonemang!

Ser fram emot ett svar och en intressant sträng :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du förutsätter att en Svensk produkt är billigare utomlands .?

 

Kontenta ...du vill inte betala vad det kostar i Sverige , utan söker dig utomands för att hitta ett billigare pris på utrustningen du är ute efter!

 

Skulle de vara vårat jobb ? :-0

 

Vi andra har ingen egen vinst att rekomendera att du köper Svenka produkter utomlands ! Lätt att förstå .....eller ?

 

 

Har du inte råd nu...avstå ,och spara lite mer pengar !

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

JA - det är klart att svenskt  / danskt / norskt tillverkande företag säljer till ett lägre pris på en annan marknad utomlands. Konsekvensen är att de annars inte skulle kunna konkurrera på en marknad som tex. USA.

JA - självklart beställer jag från utlandet om jag kan handla för halva priset jmf med i Sverige.

Intelligent diskussion :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dukktig & Duktig.

Pris för Landströmspaket är som du säger 3600:-

Pris för landströmskabeln är 2500:-  och den ingår inte i lanströmspaketet detta gör totaltr 6100:- och allt är nytt.

Orimligt att sälja allt tillsammans för 3500:-????

 

 

//Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nu funderat lite till !!

Jag upptäcker önskan från dig att hitta ett Ctek paket till ett vettigt pris.

Du får ett i mina ögon ett bra förslag 3500:- ställt mot 6100.-( inte riktigt halva priset men nästan) på din mail.

Tacken från dig är att du genast raljerar över detta och i princip idiotförklarar mig som person på forumet.

Vad var det för fel med att svara mig på mailen???

Eller var du helt enkelt tvungen att visa din egen förträfflighet inför dom övriga på forumet.

Detta torde nu slå tillbaka på dig då du inte ens verkar veta vad som ingår i det landströmspaket du så hett eftertraktar.

Min tradera annons är nu borta för att du inte ska kunna lägga ett bud och paketet är ej längre till salu!

Tack för kaffet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast , du vet ju inte om du kan få den för halva priset :-0

 

Konstigt resonemang !

 

- Gå in på Ctek hemsida så ser man vilka länder dom levererar till !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Anders

 

Då är jag inte värre än att jag ber om ursäkt för att så tidigt missförstått och dissat ditt erbjudande. Om nu en landströmkabel följer med i erbjudandet (2600kr enbart kabeln) är det en helt annan femma.

 

Lycka till med försäljningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du frågar här efter ett pluggin-system och köper sedan ett set med lösa delar, dessutom med engelska kontakter. Blir som att fråga efter päron och sedan köpa äpplen och tycka att man gjorde en bra affär på päronen.

Priset på kabeln var bra.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...