Freppan_Columbina 0 Postad 25 Mars , 2013 Hej på er. Idag är första gången som jag verkilgen känne av att våre kanske är på G i mälardalen! Det var nämligen första dagen som mina solcellsdrivna fläcktar i kabinen gick unde båthuset. Hoppet om våren och längtan efter sjösättning är nu nära på bristningsgränsen. Är det någon mer en jag som sett tendenser av våren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 25 Mars , 2013 Vår solcellsventilator har varit igång hela vintern då solen lyst så där ser vi ingen skillnad. Men - fräknarna på näsan kom fram i går efter ett par timmars Cava-mingel på varvsbryggan. Ett vårtecken gott som något annat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
studiobtc 0 Postad 25 Mars , 2013 gin o tonic inne i kabinen med strålande sol, 10 minusgrader och wallasvärmaren på full patte... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danjel 3 Postad 26 Mars , 2013 Än så länge har ingen engelsktalande person, som händelsevis precis avslutat ett annat jobb i närheten och har en massa material till övers kommit och erbjudit mig att lägga om min garageuppfart, eller stensätta en gång, så än så länge är våren inte i sikte... men det kommer nog. /Danjel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 26 Mars , 2013 Hallå Danjel. Äru den Danjel som skrev bokenAlla trodde vi skulle dö? I så fall---har du bytt båten mot hus med uppfart? Berätta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 26 Mars , 2013 Mötte nyss en traktor-bogserad sopmaskin modell större här i Göteborg. Stenfliset har väl gjort sitt halkbekämpande jobb, men är ändå jäkligt gott att bli av med. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 26 Mars , 2013 Snön smälter undan och stenplattor och sibirisk lärk kommer i dagen, blå himmel och vårtankar. Visst går det åt rätt håll, visst är det enklare att leva. Hittade följande lilla dikt på nätet och kan bara konstatera att barn greppar det så enkelt, så rätt och lätt. Glad vår på er! Fåglarna kvittrar så glatt. Vinden blåser så varmt. Vattnet börjar bli varmt. I luften luktar det gran. Himlen är så blå med sina vita moln. /Alexandra och Sermina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 26 Mars , 2013 Jag tog en tur med bilen och vid Karlslund såg isen rätt dålig ut närmast bryggorna. Längre ut vid Vadviken stod fortfarande en pump och gick vid rampen men nu hade den fått sällskap av en vid tapp-pontonen. Gissar att de försöker börja sjösätta skärgårdsgästernas hyttbåtar till påsk om det nu går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 26 Mars , 2013 Ingen risk att braka genom isen på ett tag. Är i Rimini och här är 4 grader. Våren är sen här också, det kan vara 25 grader så här års. För några dagar sedan hade vi över 20. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 27 Mars , 2013 Jag kan komma med ett glädjande besked att våren är på väg norröver då de satte på vattnet på bryggorna idag i Amsterdam, Sixhaven. Efter en ovanligt långdragen period med minusgrader är detta egentligen rätt sent. För ett år sedan åkte vi jolle i kanalerna och grillade vid den här tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 27 Mars , 2013 Så härligt att det börjar våras i Sverige. Här på Kreta har vi idag haft riktig sommarvärme ca 25 gr. Tidigare i veckan blåste det så lockarna raknade och tempen var runt 17 gr. Shorts, barfota och linne/t-tröja har gällt ett tag nu. Var på en vandring uppe i bergen i förra veckan och såg vilda Fresior och Irisar som blommade för fullt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 27 Mars , 2013 Solöga var för en stund sedan vid Ängsön i Gränöfjärden vilket är strax utanför Napoleonviken. Den verkade ha lite problem att komma ut därifrån men isränna är iaf bruten så långt in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 27 Mars , 2013 Var du tvungen att skriva det Lady Anilla? Nu fick jag en sån längtan ner till värmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 28 Mars , 2013 @Kalman. :) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
velum_navia 46 Postad 28 Mars , 2013 Ingen vår i sikte i Gbg. Isen ligger kvar i hamnen och kylan vill inte släppa. Får hoppas att det blir en kanonsommar med många varma sommarkvällar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 28 Mars , 2013 HappySix - vatten i slang. Vad jag längtar efter det! (trodde i min enfald att man hade det hela tiden i Amsterdam) Först när man får spola bort vinterdammet från båten känns det som riktig vår hur varmt det än är ute. Det lär dröja innan vi får det lyxen i år. Vissa år har vi fått konka vatten i hinkar och dunkar. Det går men blir aldrig lika bra. Men vårtecken: Här försvinner snön så barmarken har börjat komma fram. Det forsar smältvatten från snöhögarna och vi blir väckta av en gaphals som återkommer år efter år för att hålla konsert mellan 5-6. Det är väldigt varmt att sitta i lä i solen på balkonen (är hemma och sjuk) I helgen bjöd vi på vårdagjämnings-champagne på varvsbryggan. Förutom vårt sällskap var det tyst och tomt på varvet trots solen. Vi blir nog måga som kommer att ha det mycket jäktigt längre fram -Men det ska bli sååååååå kul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 463 Postad 28 Mars , 2013 Nej, våren är inte ens kanske på gång... ...anant än kalendermässigt. Isen i sjösättningsviken är 47 cm tjock och sjösättningen är uppskjuten två veckor, snyft. Hade planerat att segla till Sandham på Valborg, enda tillfället under segelsäsongen jag har lust att vara där. YR förutspår temperaturer runt och under noll fram till lördag den 6 april. Vi får hoppas högtrycket håller i sig över hela sommaren, då kan jag stå ut med lite kyla nu. Jag gillar vinter, MEN INTE NU! Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 28 Mars , 2013 Ja det ser onekligen tufft ut. Hoppas på varmare vindar i slutet av april. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser