Northsea 3 Postad 25 Mars , 2013 Timräknaren fungerar inte och jag undrar om ni har något tips på vart jag kan felsöka? Motorn är en VP ad31P och båten en Bella. Då varvräknaren fungerar som den ska borde väl felet sitta närmare motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 25 Mars , 2013 Har du digital varvräknare? I så fall är felet väldigt vanligt och sitter i varvräknaren. Tidigare kunde KGK Knutsson åtgärda felet men vill minnas att de inte gör de jobben längre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Northsea 3 Postad 25 Mars , 2013 Ja, precis - digitalt. Ok, ska kolla upp KGK, finns det någon annan eller är det byte som gäller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 25 Mars , 2013 Många årsen jag var i kontakt med dom ang varvräknarna men då lagades dom så det borde ju nån kunna idag med även just dom kanske inte grejar med det Vad nya kostar på Penta vill jag inte ens tänka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
redrib 0 Postad 26 Mars , 2013 Hej. Min varvräknare/drifttidmätare har prexis samma fel. Har inte letat fel än, men känslan är att det är i mätaren då det bara går en + till plint 30 från nyckeln. Hojta om du hittar lösning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 27 Mars , 2013 Hej! L S Karlsson marinmotorer på Redegatan i Göteborg har säkert begagnade. Må väl//Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser