Potsork 0 Postad 24 Mars , 2013 Jag har hört att man kan använda tändstiftskablar som störningsskydd för att ta bort störningar på båten,nfukar det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Mars , 2013 Mellan fördelaren och tändstiften skall det ju vara tändstiftskablar, men menar du för vanlig installation av övrig utrustning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Potsork 0 Postad 24 Mars , 2013 Jag har en dieselmotor en volvo pent, jag menar allmen störning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Mars , 2013 Hur upplever du störningen? vad är det för störning du pratar om? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Potsork 0 Postad 24 Mars , 2013 Det är mest radion som stör, det kommer och går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Mars , 2013 Okej då pratar vi radion, NÄR blir radion störd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Potsork 0 Postad 24 Mars , 2013 Jag har en stor hög anten på ruftaket,det är mest när jag liger för ankar i en naturhamn, men även när jag ligger vid bryggan hemma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Mars , 2013 Du får ursäkta mig men vilka kablar i din radioinstallation skulle du byta till tändstiftskablar i så fall? Det är ju viktigt att kabeln från antennen är en riktig koaxialkabel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Potsork 0 Postad 24 Mars , 2013 Jag funderade inte på att byta några kablar från radion, jag funderade mest på om man kunde annvända tändstiftskablar någon ananstans på motorn som störningsskydd, för det är svårt att veta vad som stör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Mars , 2013 Finns knappast något som kan störa elektriskt från en dieselmotor, kolla alla dina anslutningar till radion istället, det är nog dålig kontakt där någonstans skulle jag tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Potsork 0 Postad 24 Mars , 2013 Tack skal du ha, hej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 24 Mars , 2013 Njae, till en bensinmotor skall tändkablarna vara avstörda så att inte radion störs. Men jag läser i tråden att du tycker att det är radion som stör, enklast är väl att bara stänga av den om den stör? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moltas 25 Postad 24 Mars , 2013 En kul iakttagelse Bosse, att det är radion som stör!. Förmodligen ett syftningsfel från TS! /Moltas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 24 Mars , 2013 Åhh, tror du, ja kanske. Vi får väl se när han återkommer. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Mars , 2013 Eller byta kanal ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser