fredda79 0 Postad 22 Mars , 2013 hej!undrar om någon har använt sig av biltemas impeller och knut-och avgas bälgar osv? funkar dom lika bara som orginal volvo pentas?//fredda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Mars , 2013 Ja du Fredda, om du söker på forumet så kommer du att få väldigt mycket olika svar, jag har en lite uddamotor numera Örebro att kunna köpa slitdetaljer från biltema, men skulle inte tveka en sekund att köpa allt där, idag köper jag impeller, motorolja, bottenfärg, o.s.v från BT. Kvaliteten behöver du inte oroa dig för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredda79 0 Postad 22 Mars , 2013 jaha okej..jo onödigt att lägga ut massa extra cash på orginal delar när det finns biltema...har köpt mycket grejer från biltema men inte just viktiga delar som inte får svika en när man är ute¨.ska testa dom iår ialla fall..//tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 22 Mars , 2013 Örebro?? Hmmm, iPad el iPhone antar jag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 456 Postad 22 Mars , 2013 Jag använder impeller från Biltema och det funkar bra. Jag använder även en del rep, ryckdämpare, shaclek mm, funkar utmärkt. Batterier, spänningsvakt, relläer, vire för hemgjorda åskledarre, mm, mm funkar också bra. Jag hade tänkt köpa vantskruvar, men nej, Inte på Biltema! För en lite mindre båt funkar de säkert, men jämfört med Hasselfors var Biltemas vantskruvar inte att tänka på. Dessa litade jag inte på, batalade hellre 2000:- kr mer för att få något jag litar på. Saxsprintar och annat för att låsa vantskrivarna har jag använt från Biltema, funkar bra och rostar inte. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Mars , 2013 Ipaden! jävla satans stavningskontroll.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 22 Mars , 2013 Jodå, jag känner till eländet o har stängt av det i ajFånen... Det kan bli lite vad som helst, man får vara glad när det bara blir Örebro s.a.s. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frogg 2 Postad 23 Mars , 2013 hej biltemas prylar funkar kanon bra kvalite till mycket bättre pris jag köper det mesta på biltema o har inte haft några problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sabai 3 Postad 23 Mars , 2013 Tycvker nog som många andra att Biltemas prylar är bra men det finns undantag. Deras armerade slangar är mest skräp håller inte formen utan blir helt platta. Tittar man på deras rostfria och tex gångjärn funkar dessa lika bra som de hos Watski men skillnaden är att de på Watski är mycket blankare, men behöver vi det? Tror att mycket av de prylar som Biltema köper är precis samma prylar som Watski har. Deras kemi sortiment kommer säkert från någon känd tillverkare skillnaden är bra förpackningen. Så är det med deras polyster tex det är precis samma som finns hos Watski annan förpackning bara. Min personliga uppfattning är att det mesta på Båtsidan på Biltema är bra prylar men tittar man på deras övriga sortiment finns där mycket skräp. Men man får vad man betalar för. Sen är det ju också så att de kan inte leva på att pumpa ut massa skräp det är ingen hållbar lösning för ett företag i deras storlek. Till oss super konservativa båtägare kan man inte sälja skräp för då köper vi prylarna på Watski eller någon annan. PS. Jobbar inte för Biltema! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbt54 11 Postad 23 Mars , 2013 Är även offer-anoderna av bra kvalitet? Såg att de jag behöver är tillverkade av aluminium. Fungerar det lika bra som de av zink ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 23 Mars , 2013 Praktiskt Båtägande testade anoder för ngt år sedan, och då var Biltemas bäst. När det gäller gummiprylar har jag en Biltema Impeller i min båt och den har tagit mig över Vänern flera gånger utan att förlorat sin förmåga att kyla motorn. (jag tillhör dem som inte byter impeller förän den bröjar kyla dåligt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 319 Postad 23 Mars , 2013 Angående offeranoder och biltema. En person sa att han gärna köper dom på Biltema för dom håller så länge, betydligt bättre än Volvos. Hmm.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 319 Postad 23 Mars , 2013 För övrigt köpt tampar på biltema och dom har vrait bra men inte så billiga längre. Köpt verktyg och dom har varit okey som hobbyverktyg. Torkarblad av den nya tunna sorten och var under all kritik. Efter första regnet åkte jag och lämnade tillbaks dom. Bekant köpte en spindelled där, slut efter 4000 mil. En annan bekant köpte stötdämpare, slut inom ett år. Synnerligen varierande kvalitet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 23 Mars , 2013 Du ska köpa offeranoder av rätt typ! Valet baseras på om du ligger i saltvatten, bräckt vatten eller i någon insjö. Nu framgår det inte var du bor, men de av zink är avsedda för saltvatten/västkusten. Du kan läsa mer om valet på Volvo Pentas sidor: http://www.volvopenta.com/volvopenta/se/sv-se/marine_leisure_engines/parts_service/faq/pages/FAQ_corrosion_1.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Mars , 2013 Var sitter spindelleden och stötdämparen på din bekants båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 319 Postad 23 Mars , 2013 Biltema. Kan förtydliga mig, glömde bort att om det kan missförstås..... Just dom detaljerna sitter på bilar men ger lite möjlighet till eftertanke om Biltemas varierande kvalite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 24 Mars , 2013 Köper allt Biltema har som passar min båt/motor/drev och har inte haft några som helst problem. Bälgar och impeller har hållit i 3 år + allt annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser