Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
Skepparn-1987

Hjälp vilken motor ska jag välja!?

Rekommendera Poster

Hej ska köpa en motor till min crescent 142 (425 lång). Har båten till trolling och vertikal fiske. Ska köpa motor nu i veckan men vilken? Parsun 15hp -09 eller en Suzuki 9,9hp fyrtaktare -00

Är det någon som har erfarenheter av någon

Motor? Suzukin tycker jag känns lite rasslig över lag har dock bara åkt med polaren som har en 30hp . Parsun är ju ett Kina kok som inte känns 100% men ger mig 5hp extra till samma pris. Hjälp ångest över val nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med en Parsun behöver du ju likväl en hjälpmotor så kalkylera in för en extra elmotor om du vill komma hem utan åror. De låter lika mycket som en tvåtaktaren och känns i överlag som de kommer från Galne Gunnar.

Varför begränsa sig till bara dessa motorer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med en 12 år gammal utombordare e det lite chansning tycker jag. Jag har själv en 15 Hp Parsun som jag köpte ny, och den första vintern/sommaren stog den på 2 olika verksteder då den första inte fick ordning på den.... Efter att verkstad nummer 2 bytte ut all el på motorn funkade den som den ska. Nu har jag körd motorn i 3 år utan ett endaste problem.

Så någon typ av kontenta måste vell bli att satsa på Parsunen om du inte är yrkesfiskare eller liknande med akut behov att kunna åka ut.... Satsa på Suzukin om du känner till motorhistorik etc, och som alltid, låt allmänt skick och utseende avgöra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hade inte köpt en kina kopia av en yamaha tycker dom är inget bra

lägg några tusen till o få en bra motor risken fins att du får köpa en annan än då

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...