Lillaluna 0 Postad 20 Mars , 2013 Hej! Jag efterlyser synpunkter på utombordare, Johnson 150 hk Ficht -91. Tacksam om någon kan dela med sig sina erfarenheter. Vågar man köpa en båt med denna motor? Sötvattenkörd och sitter på en Ryds 600. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Mars , 2013 Jag avråder bestämnt en motor som inte är fullt färdig utvecklad ,sattsa på en E-tec i stället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 21 Mars , 2013 Fichtarna till och med 99 var rasbenägna. Å andra sidan, har den hållit så här länge lär den väl pinna på ett tag till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillaluna 0 Postad 21 Mars , 2013 Hej! Tack för bra synpunkter. Ser att jag angett fel årtal, den aktuella motorn är från 2001. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbt54 11 Postad 23 Mars , 2013 Det verkar lite konstigt. Om jag inte minns fel så tillverkades inte några ficht motorer 2001 under namnet Johnsson. Det var Evinrude. Om det är en 2001 så är det en RAM ficht och dessa lider inte av några problem utan är nog bland det mest bränslesnåla och tillförlitliga som finns på marknaden. Men de som tillverkades tidigare skall undvikas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillaluna 0 Postad 8 April , 2013 Du har rätt, motorn är av modell -97, dock uttagen 2001. Så det blir inget köp! Stort tack till alla för bra hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser