Humlan 0 Postad 6 Februari , 2005 Hej, Nu är mitt första båtår över och jag är många erfarenheter rikare. Fem motorer har jag ägt denna sommar. Jag har öst, slipat, spacklat och mekat. Särskilt de där fina dagarna då man mycket hellre hade guppat på böljan den blå. Har haft lite otur kan man säga. Nu har jag förstått att man får vad man betalar för och hoppas på många problemfria somrar med min nästan nya HR 410sport. Humlans nye ägare tänker renovera henne in i minsta detalj och sen hänga på en sprillans ny motor. Det unnar jag henne verkligen för jag frös mest när jag var ute i garaget... Han har lovat att höra av sig när hon är klar så jag får se underverket. Nu ska bara sista motorn säljas (den som funkar). Hälsningar Viktor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Penta-Mannen 0 Postad 6 Februari , 2005 Hej Viktor! Jag förstår precis vad du menar, det är inte kul att vakna upp på morgonen, titta ut genom fönstret och upptäcka att sommarens vackraste dag är här bara för att senare inse att man blir tvungen att stanna i garaget med båten. Har haft liknande problem med min lilla racer. Hur mycket ska du har för motorn? Om det är den kortriggade marinern så är jag mycket intresserad. Jag har nämligen länge tänkt byta upp mig från 25 till 40hk och har faktiskt två stycken 40-hästars mariner hängandes i sjöboden men båda har lång rigg o det passar ju inte alls. Hör av dig, mvh. Penta-Mannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Humlan 0 Postad 7 Februari , 2005 Tyvärr, Penta-mannen. Marinerns nye pappa är redan hittad. Det är bara de praktiska detaljerna kvar. Viktor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 7 Februari , 2005 Hm.......och jag som hade tänkt att bjuda 50.000.....för motorn alltså! :-D Attans otur då!!! :-D :-D Men det är bra att det löste sig för din skull. Hoppas att allt blir till belåtenhet med din nya HR.....och det tror jag nog säkert att det blir också. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Humlan 0 Postad 19 April , 2005 Roddarn, Pga oseriös köpare står jag nu här med en kortriggad 40-hästare för mycket. Vill du fortfarande köpa den för 50 000 så gör vi affär. Nån annan som är intresserad? Bilder finns i sjöboden. Viktor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 20 April , 2005 Hej Victor! Nä, mitt erbjudande var bara ett skämt som jag trodde skulle framgå då jag kom med ett överpris. Och jag har ju motor vet du. Däremot kanske Penta-mannen kan vara seriöst intresserad. Tycker att du ska kontakta honom. Om inte annat finns det ju en rubrik här på Maringuiden (Båtannonser Köp/Sälj) där du kan lägga ut en annons. Du bör inte alls ha problem att kunna sälja den. Hoppas et går bra och att du får ut den summa som motorn är värd. Lycka till! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 20 April , 2005 Klart man ska få lida lite i garaget innan man får njuta av segerns sötma å glida ut bland böljorna :-nojd Hoppas du får ett bättre båtår iår! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Humlan 0 Postad 20 April , 2005 Nädu roddarn, inte katten tog jag dig på allvar. Om du tittar på bilderna i sjöboden så förstår du nog. Det är en handstartad motor från -79 och den ska kosta knappt en femtedel av ditt generösa erbjudande. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser