redrib 0 Postad 19 Mars , 2013 Blir lite konfunderad när man rotar lite i pappren på båten. Det står lite blandat vad det är för motor. Serienumret på blocket säger AD31P-A men det nämns på flera ställen i olika dokument att det skulle sitta en TAMD31 i båten.. Någon som vet skillnaden på AD31P och en TAMD31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 531 Postad 19 Mars , 2013 Generellt är ADxxy versionen avsedd för drev och TAMDxx versionen för axel/backslag. Samma motor i övrigt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
redrib 0 Postad 23 Mars , 2013 OK, tack då vet jag. Verkar ha en kombo då AD31P med backslag och Alamarin 230 vattenjet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 23 Mars , 2013 Har du backslag OCH vattenjet? Hur funkar det? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
redrib 0 Postad 26 Mars , 2013 Hej. Ja det kan låta lite knasigt Det sitter en HSW450D monterad. I princip funkar det så att jag lägger i växel framåt med denna. Skulle jag behöva nödbacka försiktigt utan skopfunktion så går det. Volvo Penta AD31P-A -> HSW450D -> Alamarin 230 vattenjet. Läs mer om HSW450D Här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser