Purre 0 Postad 14 Mars , 2013 Hej Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av Kärchers blästerset som man kopplar till högtryckstvätten. http://assets1.tretti.com/images/items/250/42667.jpg Har ett skapligt lager med bottenfärg som jag skulle behöva avlägsna och undrar om det låter sig göras med denna tingest, Era synpunkter tages tacksamt emot. Mvh Purre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 494 Postad 14 Mars , 2013 Jag har ingen egen erfarenhet av assets1.tretti.com/images/items/250/42667.jpg men kommer ihåg ett test från någon båttidning för några år sedan. Deras utlåtande var att det tar tid, är ganska smutsigt och att det går åt flera rör, för de slits ut. Men fullt genomförbart om du har en högtryckstvätt med lite kapacitet. Jag tror inte att det är någon ide´ att dra igång ett projekt med någon av de billigare tvättarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Purre 0 Postad 15 Mars , 2013 ok....har en kärcher k5....så den borde räcka till. Tror jag skall göra ett försök, blästerkitet kostar ju inte en förmögenhet och kan säkert användas till annat om det dliter sig. mvh purre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 938 Postad 15 Mars , 2013 Hej jag har en stor kärcher med ångfunktion och 30 minutliter, till den har jag en rotojet en typ av vattenbläster. Den skjuter rakt igenom en träpall typ sj pall, försök låna en sådan stor maskin med vatten jet, men ta det försiktigt för det mesta åker med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reed 4 Postad 15 Mars , 2013 Jag har använt motsvarande sandbläster till en Alto på 140 bar, det fungerade men ytan som bearbetades var väldigt liten. Det är alltså väldigt tidskrävande att behandla större ytor. Jag resonerade också att jag skulle testa men tyckte inte att det var tillräckligt effektivt. (Båten blästrades på varv istället) Mvh Reed Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle75 0 Postad 15 Mars , 2013 Anlitade MästerBläster från Göteborg i höstas efter upptag som kom med en vatten/sandbläster och körde av båttenfärgen och delar av yttersta epoxilagret - han var extremt noga och resultatet var riktigt bra i mina ögon.. Han körde en heldag med en dieseldriven släpvagns-kompressor som drev hans högtryckstvätt så en K5:a känns lite som ett evighetsprojekt om det inte är en liten jolle.. Han kom väl runt 9 och startade 9:30.. Tror han stängde av kompressorn runt 16-tiden och då hade han haft en kortare lunchpaus däremellan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Purre 0 Postad 21 Mars , 2013 Hmmmm, låter som att det kanske blir ett för stort projekt för ett blästerkit av nämnd modell... tack för era tankar, mvh purre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 456 Postad 22 Mars , 2013 Jag har fått pris på ca 5 000:- kr för att låta någon annan blästra båten, klart värt pengarna för mig istället för att lägga en massa tid på något så tråkigt som att ta bort all bottenfärg och lös gelcoat. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser