Matte3100 0 Postad 10 Mars , 2013 Hej. Ska transportera en Bayliner 285 från Kroatien. Är det någon som känner till en bra transportör. De jag har talat med vill ha 50 Tkr men man borde kunna komma ner betydligt i pris. Båten ska till skåne. Med vänlig hälsning, matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 10 Mars , 2013 Jag vet inte ett dugg om transporter.... Men rent logiskt resonemang gör väl att det verkar rimligt med 50 papp, kanske tom billigt? Mycket billigare än om du kör båten på vattnet själv i vart fall. ( fast det kan ju vara ett äventyr?, ) Jag trodde transport var dyrare, lång väg att köra, diesel kostar ju och en lastbil drar ju några liter milen? Sedan ska lastbilen hem också... Förare ska ha betalt? Och lastbilens kostnader täckas? Hmmm... Kan du få bort lite av priset om du sjösätter i Östersjön och kör hem själv sista biten? Så slipper åkaren kostnaderna över Öresund? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 10 Mars , 2013 Jag vet en som fick båttransport till Sverige på lastbil för ca,20 Tkr från södra Grekland.( ej är bredlast) Men jag har försökt nu på morgonen att spåra var. Finner jag ett nr eller mail skickar jag det till dig. Men billigare än 50 går definitivt att hitta tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 502 Postad 10 Mars , 2013 Det finns billigare öststatsförare eller polska. De är smarta också på att kringgå max körtiden. Man använder lastbil+personbil. Förare 1 kör lastbilen och förare 2 personbilen, när det sedan blir dags för vilotid byter man bara plats och fortsätter. Smart. Trafiksäkert, nää. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 10 Mars , 2013 Jag har tagit tagit hem 2 båtar från Kroatien, och kört ner en själv. Det företaget jag använt verkar inte finnas kvar tyvärr. Men så här hade jag gjort om jag hade behövt. Ring runt till de få kvarvarande båttillverkarna här i Sverige och be om tips på transportföretag som dom använder för transporter söderut. Det borde inte vara några problem att få svar på om man bara lägger upp frågandet lite trevligt. När du fått något eller några tips så ringer du runt till dem och hör om de är intresserade av en returfrakt. Denna modell kan ta lite längre tid, men med lite is i magen kan du få transporten hyfsat billigt. det kan också finnas pengar att spara genom att köra upp båten till Slovenien. Nu vet jag ju inte var din båt ligger men varför inte passa på att göra en fin semseter av transporten upp till Portoroz? Lycka till /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 11 Mars , 2013 Vad bra att det går att anlita billigare transportföretag... Tänkte nu tipsa om att forumet har en sökfunktion. Se tex den här http://www.maringuiden.se/forum/;thread=480390&highlight=Moms%20Kroatien Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser