jesperfh16 0 Postad 8 Mars , 2013 Hej allihop! Nu när våren närmar sig med stormsteg och sjösättning snart är ett faktum slog det mig att länspumpen på styrpulpetarn gick sönder i höstas. Ett problem som finns är att det finns två hål ner till dubbelskrovet. Givetvis lägger det sig där vatten som man inte når med en dränkbar länspump ( eftersom att hålen är ca 3cm i diameter). Därför undrar jag om ni vet vart man kan få tag på länspumpar som inte är dränkbara? Tanken är också då att jag skall montera den inne där bränsletanken ligger för att slippa att den går sönder på samma sätt som den andra (vattenskidorna kom givetvis i raketfart när man utförde en skarp gir med ring efter, vilket resulterade i en blå häl samt en trasig länspump...) Ha en trevlig helg med mycket båtdrömmande! Jesper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 975 Postad 8 Mars , 2013 Icke dränkta pumpar måste kunna suga och då innehåller dom oftast en gummiimpeller som inte får köras torr vilket sker när vattnet tar slut. Alternativet är en membranpump men dom drar väl mer ström och är rätt dyra. Jag skulle sätta i en ny dränkbar men skydda den med en kåpa av något slag+plugga igen hålen till dubbelskrovet. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser