Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
Myggbetet

Kustbevakning!

Rekommendera Poster

Tänkte höra om någon här kanske jobbar åt kustbevakningen eller om det kanske finns någon annan som vet vad det krävs för utbildningar för att jobba åt kustbevakningen? Även vad som kan tänkas positivt/negativt med dessa jobb?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet något om vad som krävs för detta? Förstår givetvis att ni hatar KBV men ni gör er själva en tjänst att se till så jag får jobb där. Lovar er att det inte ska tas några fortåkare eller nån annan heller för den delen. Tyckte bara att det lät bra med betald semester och gratis båt :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du hittar all information du behöver på den här sidan: http://www.kbv.se/ Du hittar hur du blir kustbevakare under utbildning. Du lycka till... ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Johan

Rekryteringen till den utbildningen som börjar i höst har precis avslutats, sista ansökningsdatum var 31/1. Nästa rekrytering blir väl om ett år eller så. 1100 sökande på 25 platser blev det den här gången! Meriterande vid ansökan är FB kl 7, MB kl 6, kvalitativ sjötid all typ av nautisk erfarenhet. Sen är det mycket en fråga om personlig lämplighet förstås, intervjuer och diverse olika tester avgör vilka som får påbörja den (avlönade)utbildningen. Medelåldern på nuvarande utbildningskull är 30 år, så de flesta har ganska mycket erfarenhet med sig i bagaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej.. Har allt mitt förtronde till kbv men jag skulle inte vilja jobba där. båt är en hobby , om man jobbar med dylika så tror jag att att hålla på med båtar på sin fritid missar sin sharm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara säga att en av anledningarna att jag sitter här är att det vid ett väl valt tillfälle fanns en båt från KBV på rätt ställe. Annars hade jag och två kamrater antagligen legat på botten av Mysingen! Kommer alltid att komma ihåg den höstdagen för ca 30 år sedan. Och jag älskar fortfarande sjön - men har nu viss respekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mmmm Mysingen och bryken.......länge sedan jag var där...född och uppvuxen i sthlm men nu mera i GbG....var hittar man en vackrare skärgård?? mysing/bryk är så fint

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...