Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
agilbert

Söker nån/några att segla med sommaren 2013!

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om det finns andra som jag där ute som har seglings intresset men ingen att segla med?? El kanske vill ha en extra besättningskvinna på sin båt? Jag har seglat sen jag var liten men e rostig. Jag vill gärna inte gå ut själv med nån som vill lära sig att segla utan nån som har samma el mer erfarenhet än jag.

Jag har ingen speciell tid då jag tänkte att vi skulle ut utan mer när andan faller på å under helger. Kanske nån vecka el 2 i sommar?

Ska kanske tillägga att jag bor i Göteborg, är 33 år, ensamstående med 2 barn som även de vill komma ut å segla (4, 6år), så har du också barn el vana av att segla med barn e det ett plus. Men detta e absolut inte ett måste. Tanken va mer att det skulle vara kul att ta med barnen ut nångång, men det är i första hand jag som vill ut. Söker nån i ungefär samma ålder give or take 10 år. Kille el tjej spelar ingen roll!

Jag har en maxi 77 till mitt förfogande, men motorn har krånglat innan. Förhoppningsvis kan vi få bukt med problemet innan säsongen.

Så om du finner detta intressant så absolut hör av dig så kan vi snacka lite mer.

Hoppas vi hörs! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad kul det låter. Jag brukar ha med lärlingar på min båt som vill lära sig seglingens konster eller iallafall grunderna så de kan stå på egna ben. Har skickat dig ett PM via forumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft många gästbesättningar under åren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom igen nu! Jag vet att det finns seglarentusiaster där ute. Va inte rädda att höra av er. Jag bits inte, inte så ofta i alla fall ;) drop me a line!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill du segla Maxi77 i Vänern så är det bara att hojta till. Seglar från isen släpper till den lägger igen och däremellan får hon ligga kvar i sjön. Inga problem med jobbiga arbetsgivare som hindrar seglingen heller ;). PM:a om Vänern duger, annars seglar jag gärna på västkusten om du föredrar egna båten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag är en gammal gubbe nej knappast, men prästbetyget sätter min ålder till 55 år.

Älskar hårdrock och att må gott.

Jag skall segla hem min Vega i Juni från Stegeborg göta kanals östra ända, runt Sveriges sydspets och upp på västkusten genom göta älv till Säffle där jag bor. Du är hjärtligt välkommen att segla med hela sträckan eller en del av den, som det är idag segalar jag helt ensam och det vore roligt ha sällskap en bit i alla fall!

Hör gärna av dig om du finner detta intressant.

Du skulle ju kunna hoppa på var som helst och hoppa av i hemstaden Göteborg.

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får du inget sällskap så mönstrar jag gärna på annars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena! Har följt dig ett ett tag när du började bo på din maxi i Karlstad.

Var då under annat medlemsnamn. Du är hjärtligt välkommen att segla med, finns gott om plats i en Vega.

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack KillerBoo å Thomas. Mycke möjligt att jag tar erbjudandena. Får se lite hur det blir närmre säsongen. Thomas beror lite på när du ska segla ner den å KillerBoo hör av mig om det blir aktuellt. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor också i göteborg och vill gärna segla med dig då som du själv beskriver det kan vara svårt att hitta lämpliga segelkamrater, som antingen har egen båt eller har andra orsaker att inte kunna hänga med ut en tur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får väl, förutom att agilbert får prova på att segla din båt med sitt mangifika gennakerpeke, hjälpa henne med det väsentliga för att hennes båt skall va seglingsbar. Det är ju en del skruvande på riggen mm och nån akternurra som behöver få bättre kylning.

Sen är det ju inte fel, om du följer med ut med hennes båt ett par gånger. 

Jag får ofta förfrågan beträffande tekniska problem på båtar. I dag var det en av mina seglarkompisar som behövde hjälp att koppla in några klena trådar i en kontakt. Men konstigt nog är det alltid gamla gubbar som behöver hjälp.

Fast å andra sidan brukar en av mina gamla scouter alltid påminna mig om att jag lär ha sagt att man skall akta sig för tjejer och segelbåtar. Han är Smögare, lastbilchaufför, seglade Fingal och lydde inte mitt råd.

Jag är inte helt säker på att han uppfattat det jag egentligen menade - helt rätt. indecision

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så är det ju att en handyman ofta är bra att ha till hands. Smögaren stefan känner även jag. Folk som vill lära sig segla eller friska upp sina gamla kunskaper är de som är lättast att ha med sig ombord. Ofta vet de vad som ska göras men kanske inte i rätt ordning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...