fastius 0 Postad 7 Mars , 2013 Jag har varit här förut och haft samma fråga men har inte blivit hjälpt av detta det finns ju inga riktiga sprängskisser på hur det fungerar på denna motor.Jag har enkelreglage så stoppen och gasen regleras med sama arm,mitt problem är att jag måste trycka manuellt på reglerarmen för att kunna stoppa motorn armen i botten altså kan jag justera bort detta på något vis eller är det överföringsarmen till pumpen som är utsliten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 7 Mars , 2013 Hej, har du sett den här verkstadshandboken? Finns nåt mått som skall stämma vid rätt tryck enligt adjusting the control rod travel, kan det ha med saken att skaffa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fastius 0 Postad 7 Mars , 2013 Ja jag har sett beskrivningen i hanboken men den är svår att förstå min fråga är hur stoppen fungerar på bränslematningen och det går ej att utröna ur de beskrivningarna sprängskisser som finns på motorn på md17 är det en annan typ av avstängningsanordning det måste ju finnas någon på detta forum som har en md3b som vet hur stopp systemet fungerar?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 8 Mars , 2013 Jag förstår inte syftet med din fråga riktigt, men för att stoppa en MD3b drar gasregelaget ner matningen till noll, det är en fjäderbelastad stopp för att nå tommgång, med lite mera kraft så övervinns fjäderkraften och motorn stoppas. Nu kanske även jag fattar, Du måste väl ha tvåspaksregelage till den motorn, en till växel och en till gas och stopp. Kan det vara så att regelaget tar i botten innan armen på pumpen kommit i sitt bakersta läge? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser