U6200CC 0 Postad 6 Mars , 2013 Står i begrepp att ev inhandla en uttern 6300. Två anonnser lockar en med Mercury 115hk radfyra och en med Yamaha 115hk V4 båda 2 takt från 1991. Är det stor skillnad i gången? Har fått för mej att V4 är lite råare i gången men kan ha fel! Tacksam för råd! Torben i Varberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 6 Mars , 2013 Hej, kan inte hjälpa dig i själva jämförelsen man kan uttala mig i Yamaha-fallet då jag har en 140HK V4 -2takt. Det är en rå motor med riktigt bra drag. Pålitlig är den också. Det är enkelt att få tag på delar på ebay och andra ställen. Nackdelar förutom miljömässigt är hög förbrukning, högt ljud. Kolla noga på tilten och dess delar då de kan läcka eller rosta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 6 Mars , 2013 mercuryn är väl inte så där vidare att köra på lågfart den går på 2cylindrar upp till ca1800varv innan den gär över på 4cyl ,det finns inget lågfartssystem i 2 förgasare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 7 Mars , 2013 Jag skulle nog ta den som är mest välskött och som gått minst. För så stor skillnad i kvalitet är det inte mellan märkena. Det hänger mer på skötsel, underhåll, service osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser