Marge08 0 Postad 5 Mars , 2013 Vi står inför båtköp och väger just nu mellan nya Flipper 760 (modellen som kom förra året) eller en Yamarin 76 (som ju är en modell som funnits ett antal år). Jag tar tacksamt emot synpunkter och erfarenheter från er som har någon av modellerna! Vi gillar båda... Dessutom undrar jag om någon fler kollat in Flipper 880 ST som premiärvisas nu på båtmässan? Vi gillar den förutom några små detaljer. Tänker dock att den är i största laget jut nu. Vad tycker ni övriga om den båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 5 Mars , 2013 Yamarin 76DC tycker jag har bättre övernattnings möjligheter med stickkoj i ruffen, större pentry med kylskåp. Vi har legat ute i närmare en vecka med två vuxna och två barn utan bekymmer. Flipper 760 matchar DC konceptet bättre med mindre ruff men större ytor och sittbrunn i aktern. Övernattning i Flippern känns mer för en enstaka natt. Välj Yamarinen om du vill kunna övernatta några nätter i rad. Välj Flippern om du vill ha riktigt trevlig och stor yta för dagsturer och bara kommer att övernatta enstaka nätter. Oavsett vilken båt du bestämmer dig för så ta en 300Hk motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 6 Mars , 2013 Tittade på Flipper 880ST på mässan och jag tror helt klart på den. Fräsch design och riktigt bra finnish för pengarna tycker jag. Jag tycker man har löst den gamla akterruffsproblamatiken bra och iom utombordare så känns båten väldigt rymlig. nackdelen är dock att man inte får någon samanhängande badbrygga som på en inombordarebåt. Vissa upplever säkert utombordare som en nackdel i sig men jag är inte så säker på att det verkligen är det. En singel 350hp borrde inte bli så hemska driftkostnader + klart billigare inköp + att för vissa kan det skert vara ett + att man kan tilta motorn hela vägen och smygköra. En nackdel är ju även försäkringskostnaden samt ev stöldrisk. Men fakta är att i övriga europa är utombordarna på stark frammarsch. Diesel drar ju mindre men dyrt i inköp och dyr diesel är ju minus där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser