Henrik-sg 0 Postad 5 Mars , 2013 Hej, Kollar pa en fin Ryds 586 GT med Mercury 90 hk 4-takt fran 2005. Nagon som har nagon erfarenhet av denna combo? Tanker framst pa prestandan. Baten skall anvandas till lek, fiske och vattensport. Bor man ga for 115 hk istallet, eller racker 90 hk?? Tack for era svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ryds568gti 0 Postad 5 Mars , 2013 Hej Har en Ryds 568 Gti med en 90 hk Mercury Optimax. Båten är väldigt bra att köra. Toppar med 38 knop när jag är ensam i båten, är man fler i båten ligger toppfarten mellen 30-35 knop. Det finns många trådar här på forumet om du söker på Ryds 568. Den längsta som du bör läsa heter Någon som provkört Ryds 568 här pratas mycket om motorval mm. Lycka till med dina båtplaner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henrik-sg 0 Postad 6 Mars , 2013 Hej, Tack for ditt svar! Skall lasa den traden! Ar det orginal propp du har? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ryds568gti 0 Postad 6 Mars , 2013 Jag har orginalpropellern. Fartresursena på båten är helt tillräckliga för mina behov.Fördelen med Ryds 568an är att den går bra i hög sjö. Inget skvätt in i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser