Gäst Inge Postad 6 Februari , 2005 Har hittat en båt på drygt 8m längd i Holland. Tillkommer några avgifter på denna? Har hört att enbart båtar upp till 7.5m är avgiftsfria? I mitt fall rör det sig om ett privatkö. Tar gärna emot tips om övrigt man bör beakta/tips som t.ex. transportföretag, betalningsförfarande, kontrakt på engelska m.m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst krickus Postad 6 Februari , 2005 Hej, Finns det någon bra sida att söka båtar i Holland? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lennart Lundin Postad 6 Februari , 2005 Vid båtköp inom EU tillkommer inga avgifter eller moms om båten är begagnad och någon gång momsad inom EU. Kontrakt bör vara på engelska. Normal handpenning 25 % och enklast är att betala resten i kontanter vid avhämtning. Banköverföring går givetvis också. Kontrollera ägarförhållanden.Bäst är att vara på plats när båttransportören hämtar. Från Holland är det förmånligt med Jydsk Bådtransport, tel 45 75362708. Kostnad till ex Göteborg ca 15000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ospreyrib_com 0 Postad 6 Februari , 2005 Står den på trailer så kan jag rekomendera att ta den på DFDS fartyg från Ghent i Belgien om du kan få den dit, borde inte vara långt, de tar ca 600 SEK per meter till GBG om den står på trailer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Inge Postad 9 Februari , 2005 Tyvärr står den inte på trailer, annars vore det ett bra & prisvärt alternativ! Skall istället kolla lastbilstransport, fösöker hitta någon som skall ner dit för att leverera någon båt som kan ta med min hem -tror det är bästa alt. för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Göran Hermansson Postad 15 Februari , 2005 Har hämtat båt i Holland innan ring gärna om du vill ha hjälp GH Lyft 0736535932 Vad är det för båt och vad väger den har kanske några bra alternativ hör gärna av dig. Hämtar en båt i Tyskland om nån vecka kanske kunde fått med din på samma gång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Inge Postad 15 Februari , 2005 Tack för tipsen! Någon som vet var man kan hitta båtkontrakt på engelska? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser