Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
simsone

Svenska långseglare??

Rekommendera Poster

Vart tog alla vägen;)

Vi befinner oss nu på stilla havssidan av panama. och det verkar ju tyvärr som att det inte är många svenskar här. Är det någon där ute som kanske råkar veta några som är påväg eller möjligtvis ligger lite före tex på galapagos för tillfället?? vore kul att träffa lite skandinaver igen;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar dåligt med det om man går in på OSK och JRSK. De flesta som har gått igenom har hunnit till Malaysia vid detta laget. Ni kanske är lite tidiga ut? Det ligger ett gäng och skvalpar i Karibien, någon kanske kommer efter.

Dom här tror jag kommer såsmåningom http://www.syelin.se/ men är inte säker. Dom har en del på sin länklista, kanske någon av dom dyker upp.

Nu skulle ni ha SSB och kunnat anropa skandinaver på andra sidan och höra. SSB verkar vara suveränt när det gäller att hålla kontakt med nya vänner på vägen runt klotet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan nog hända att ni är lite tidiga att gå ut i Pacific.

En svensk båt ligger i Tumaco, Colombia och skall gå ut i Pacific närsomhelst. Du kan kontakt dem via deras blog svnanna.wordpress.com. Hälsa från Lady Annila om du gör det.

En engelskbåt Flipjack eller något sådant gick igenom häromdagen, engelsmän visserligen men trevliga. Vi träffade dem tidigare i höstas på Kreta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Simon och din besättning på Warskavi af gamleby.Jo NINITA(allegro27) och ORKESTERN(Nicholson33) har precis kommit fram till galapagos i dagarna.Om ni står på så träffar ni dom säkert polynesien.Jag får passa på att gratulera och applådera eran seglats och  att ni är på andra sidan.Jag är själv i fullfärd med min planering av långsegling verkar bli avresa sommarn 2014 i en L28. Jag följer eran färd och önskar lycka till över StillaHavet.

Marty.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...