Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
tindritus

Skillnad, Magma gasolgrillar

Rekommendera Poster

Någon som vet vad det är för skillnad mellan Magma Cabo och Magma Newport förutom priset?  Dom ser ju identiska ut på bild. Jag tänkte plocka med en av dom hem när jag besöker mässan under veckan, frågan är vilken??  Det måste skilja något eftersom det är en tusing i prisskillnad!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är den enda skillnaden och om det isf berätttigar en såpass stor prisskillnad men enl en snabb googling så framgår det att Newport-modellen har piezotändning medan Cabo har manuell tändning.. Newport : PushButton, Cabo: Match light

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha! Det såg jag inte, känns som man kan ha en tändare med sig för den prisskillnaden.

Du har rätt, något mer måste det vara. Jag får nog grotta i det här på mässan om ingen annan vet något?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vet jag!  Aningens högre sidor, elektronisk tändning,termometer på locket, lite gedignare handtag på Newport. Jag blev snål o köpte en Cabo, för 1100:- i prisskillnad tänder jag själv o  tempen håller man koll på ändå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm....

Är det inte otympligt med gasolgrill?? Jag menar det blir ju mycket grejer att släpa i land när du ska grilla?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle säga tvärt om. En relativt liten engångsgasoltub jämfört med en påse grillkol och en flaska tändvätska. (Förutsatt att det är en kolgrill du jämför med).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man tar inte iland grillen, man grillar på båten. Magma grillarna är avsedda att fästas på tex pulpitrör. Har själv en Magma och är helnöjd. Suveränt att kunna grilla på svaj!

//Snurran

Edit: ni ser den sittandes längst bak på min profilbild.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det var just dit jag ville komma.

Hur gör du när du ligger i naturhamn en härlig kväll i juli och vill grilla, alltså när du inte ligger på svaj?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu var det förvisso inte mig du frågade men jag kanske kan bidra med lite kunskap ändå.

Min Magma Cabo har fyra utfällbara fötter som gör att den kan placeras på valfritt underlag. Jag grillar alltid i land och har därför inget pulpit-/pushpitfäste. Jag gissar att det inte är någon särskilt svår operation att lossa grillen från pulpit/pushpit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pulpitfästet sitter fast som en tältpinne (finns olika versioner), en knapptryckning så är grillen loss från båten. Sedan är det bara att ta den i handtaget o bära med sig, gasolflaskan sitter fast på grillen. Fördelen med gas är att när man grillat klart svalnar den fort, bara att ta med sig o stuva på båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...