Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
123456789abc

ny båt

Rekommendera Poster

ska köpa ny båt. Den ska vara ca 3-meter lång och ha minst 30 hk. Den ska kåsta mellan

10 000kr och 40 000 kr och den ska vara så snabb som möjligt. Och utseendet är nog viktigast.

Man ska kunna vara minst 4 st i den. Är tacksam för svar. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tre meter lång, 30 hk och minst fyra personer...? Då blir den inte snabb men väldigt trång.

Om utseendet är det viktigaste så är det ju omöjligt för någon annan att ge förslag, det är ju ingen som vet vad du tycker är snyggt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Av döma av valet av nick samt frågeställningen antar jag att frågan antingen inte är seriös och/eller att du inte är så gammal..

Ber om ursäkt om det trots allt är seriöst.. och försöker mig iaf på att svara även om din kravspec känns lite... hmmm udda.

3 meter båt som alltså ska bära minst 30hk OCH minst 4 pers..?

Är det så att du är ganska ung så är väl 40 tusenlappar en ansenlig summa men för den pengen lär du kunna hitta nån styrpulpetare runt 4.5m. Om dom är så snygga kan man väl diskutera men ska ni åka 4 kommer ni iaf fram istf för att sjunka direkt som den andra personen kommer ombord.

Om frågan inte är seriös kommer här dessutom ett svar i samma anda:

Satsa på en Pioneer8 med en stulen 90hk Honda 4-takt. Montera rorkult m inbyggt gasreglage, sätt på trimplan, lägg ett par rejäla plankor tvärs båten som folk kan sitta på. 2 plankor så kan ni åka 7 pers lätt. Gasa och ha kul. Pioneeren tål lätt farter uppemot 72 knop om man bara sitter rätt

EDIT: Glömde snygghetsfaktorn.. P8an är ruskigt smäcker och har klassiska linjer a la Riva, måla dessutom brun så misstar man den lätt för just en Riva.

Att motorn bör vara stulen är inget krav, men man får mest knop för pengarna då

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är seriös jag är bara 13 år.

jag har pengarna!!! du sköter dina pengar så sköter jag mina!

tack för svaret. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte ifrågasatt om du har pengar el inte. Föreslog bara att du skulle lägga dom på en styrpulpet istf en 3-meters jolle Hur tror du att 4 pers ska få plats i en båt på 3 meter. Som dessutom redan har ett antal kilon i form av minst 30hk i häcken? Därav min undran om det var seriöst eller inte. 40 papp ÄR mycket pengar. Speciellt om man inte jobbar, Då kanske man vill lägga dom på nåt som inte sjunker första turen liksom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade en sån här när jag var i din ålder

http://www.blocket.se/sodermanland/Jofa_435_Winth_HT_45627794.htm?ca=7&w=3

Uppfyller alla dina krav bortsett från det där med utseendet, den hela raka vindrutan är inte min favorit, men en underbar båt var det. Spec i den åldern. Gick undan skapligt bra och hade gott om plats för kompisgänget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som man frågar får man svar...varför skriver du 3 meter när du ändå är inne på en båt som är 4,6 meter?

Dragon var ascool och ju precis i din prisklass. Ser ut att vara en perfekt båt för en 13 åring!

Slår du till på den, kasta ut trädurken och den märkliga kättingrullen under bågen det första du gör! De lägger garanterat till 30-40 kg vilket ju är helt onödigt. Ju lättare desto snabbare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

äntligen nån i min ålder! jag e också 13 och söker samma typ av båt fast 0-10000 kr laugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla in quintrex typ 3 eller 3,5 meters, finns film på youtube ngr svenskar som kör en trimmad 9 eller 10 hk motor på denna. går riktigt bra. Perfekt att transportera... bra om du inte är så gammal heller.

stadig liten alubåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...