Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
Robban1977

Måla om motorkåpa.. Nya dekaler?

Rekommendera Poster

Skeppohoj.

Jag har köpt en Honda 45 fyrtakt men kåpan och dekalerna är blekta. Köpa nya dekaler är enl trådar här dyra att köpa.

Så en lösning är ju att anlita en tryckerifirma men då vill dom ha bra foton på hur dekalerna ska se ut.

Är det någon som har dekaler liggande som kan scannas in och skicka till mig eller om någon har en fin hondamotor som kan ta foton på just Honda och 4stroke dekalen?

Tacksam för hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt tips; designa ett eget mönster istället så slipper du få motorn stulen. Ett racigt schack-rutigt band och båtens namn lämnar motorn ifred och den är samtidigt snygg för en billig peng. Och fullständigt osäljbar för tjuvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Peter.

Eller...gör en egen dekal typ 1-STROKE, STULEN,  SAAB eller Dacia.

Lite roligare iaf och stöldrisken lär bli minimal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är också av samma åsikt som föregående. Strunta i nya dekaler eller sätt dit något anskrämligt så kanske Du får ha grejorna i fred. Har själv erfarenhet av detta. Blev av med min kåpa till min Merc. 30. Denna kåpa kostade 9 000. Självrisk på en tusenlapp. Har ännu inte satt dit mina dekaler så den är helsvart. Lite tråkigt men hellre det än att kanske  bli av med den alt. hela motorn. Några har fixat en huva att sätta på kåpan så syns det klart inte heller. Men sen får man ta väck den varje gång man ska an vända båten. Tjuvarna är bekväma och tar alltid det lättaste. För min del så hade jag en hajfena på min båt och det låg en exakt likadan båt med likadan motor  mittemot min utan fena. Självklart lättare att gå på min båt och hålla sig i hajfenan. Därför tog dom dom dj-na min kåpa!

/Moltas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...