Guevik 0 Postad 2 Mars , 2013 Hej Jag söker uppslag på lämplig båttyp för två vuxna som vill segla hyggligt, men också kunna hänga på en motor och åka på utflykt med resten av familjen. Gärna centerbord. Seglingsegenskaper viktigare än komfort tycker vi vuxna, tvärtom tycker barnen som bara vill åka motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 2 Mars , 2013 Ny eller gammal? Vad har du för ekonomisk smärtgräns? Vill du ha en helt öppen båt eller med ett litet krypin? En äldre öppen skulle kunna vara en Askeladden segelkombi. En nyare kanske en C55. Eller med ett krypin skulle en Albin 57 passa. Eller en nyare Fabola Campus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 2 Mars , 2013 Tvåkrona? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 2 Mars , 2013 Prisklass? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 35 Postad 2 Mars , 2013 Kolla in Ian Proctors Wayfarer! Seglar bra, trevlig rymlig centerbordsjolle, 4.85 x 1.85. FInns inte så många i Sverige men med lite tålamod så hittar du en. Fler finns i Danmark och naturligtvis England. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 2 Mars , 2013 Jag tänkte också C55 först. Men 1) Tål akterspegeln motor? 2) De är faktiskt inte jätteroliga att segla! Missförstå mig rätt, det är än kanonbåt på många sätt. Säker, trygg, tålig och stora entypsfält om man vill kappsegla. Men om man bara vill segla? Nja... Eftersom vi inte har några budgetbegränsningar: Vad sägs om J70? Inget centerbord visserligen, men lyftköl och enkel att ha på trailer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 2 Mars , 2013 Jo visst, ett bra förslag. Har man inga ekonomiska begränsningar kan man ju gå hur långt som helst. CB 66 är en annan, dock utan möjligheten till motor. En C 55 kan man nog hänga på en elsnurra utan problem. Men utan informationen om hur mycket det får kosta kan vi ju vänta tills dess med mer relevanta tips, allt annan blir lite meningslöst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser