toaen 510 Postad 27 Februari , 2013 På Fredag efter jobbet bär det av mot Stockholm via Karlstad, med tanke att bl.a. gå på båtmässan. Sven Yrvind ställer ju ut sin båt som nästan är lika lång som min är bred och som han skall segla jorden runt nonstopp med. Sven håller också föredrag på mässan.TISDAG 5 MARS 18:00 - 19:00 och Torsdag TORSDAG 7 MARS 18:00 - 19:00 Sven Yrvind tar med dig på en spännande världsomsegling i sitt föredrag på Allt för sjön. Lokal: K12 i Stockholmsmässans Kongressavdelning. http://www.alltforsjon.se/for-besokare/aktiviteter?showpage=1 Kryssarklubben brukar ju ha föredrag ett antal varje dag i sin monter. Jag har leta efter ett program, men kan inte hitta något. Det kan ju va skönt att sitta ner nån gång emellanåt och lyssna på ett fördrag i ett ämne som intreserar. Bifogad bild - Seawolf som talade om nåt elektriskt i båten. Nån som vet om och var man kan hitta program för SXK`s föredrag? När jag letade runt på Kryssarklubbens hemsida hittade jag något annat intresant. Milo Dahlmann håller föredrag om sin Antarktis-seglats hos USS i Uppsala. http://www.sxk.se/aktiviteter/content/uppsalakretsen-2/mot-antarktis-med-milo-dahlmann Det kan bli en hård vecka. Uppsala på Måndag och båtmässan på Tisdag och kanske nån ytterligare dag om det vill sig illa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 27 Februari , 2013 Men Toaen! Då ses vi till sist - på Milos föredrag hemma hos oss på USS. Jag har på mig en grön fleecetröja som det står Smögen på armficka på till din ära! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 Februari , 2013 Det tackar vi särskillt för. Om jag förstod det hela rätt var det ingen föranmälan!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 27 Februari , 2013 Ingen föranmälan men kom i tid - det är inte så stort Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 541 Postad 28 Februari , 2013 Blir en första sväng efter lunch imorgon med lillgrabben (24 år gammal).Fick plåtar av varvet jag ligger på. Siktar på att skaffa mig överblick och sen ta en bit mat och en öl och snacka skit med grabben. Sen på söndag är det dags att gå med frugan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TjippmanTjotta 3 Postad 3 Mars , 2013 I dag söndag 3/3 kl 15.00 ⇒Kaffe o macka-möte med andra Malöägare ⇒Milo Dahlman om ett miljövänligare båtliv ⇒ Sedan över till montern båtfolket.se och ta dom i örat. De verkar ha kapat Svenska Båtunionens namn och logga för en sk. skrivelse till Regeringen om att den nya sjöfyllerilagen måste upphävas. Vad är det här för organisation egentligen. Jag har också tillskrivit Båtunionen för att få klarhet i om dom på något sätt stödjer båtfolket.se-uppropet. Skrivelsen till Regeringen hittar man på www.batfolket.se Hr Yrvind tisd alt torsdag, har hört och sett The Yrvind Show en gång tidigare men det får bli en ''Favorit i Repris'' i år. Lika lärorikt som det är skitkul! Navigare! /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 3 Mars , 2013 I morgon, mådag, är det lite mindre trängsel och då bär det av till Älvsjö. Tror att det blir ungefär 25-e gången i rad. Det känns som en första aning om våren och båtsäsongen. Bra tillfälle att hitta idéer till förbättringar och konstruktionslösningar bland nya nya båtar och tillbehör. Något impulsköp av någon kul, och i bästa fall nyttig, pryl brukar det också bli. Naturligtvis ingår också en kasse med broschyrer i bagaget hem. Dessutom skall Båtfolket, som jag blev medlem i förra året, besökas. Tänker ge dem mina komplimanger för att de verkligen gör något för medlemspengarna. För att slippa bli utpekad som alkoholist och sjöfyllerist av några fanatiker här bör tilläggas att jag bara kör båt med alkohol i kroppen när jag behöver göra en oväntad och, enligt min bedömning, nödvändig förflyttnig. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 3 Mars , 2013 Går en sväng nu efter lunch. Har tyvärr bara helgen ledig för sånt. :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladius 26 Postad 3 Mars , 2013 Hej! För min del blir det nog fredag em/kväll 8:e mars om jag hinner avsluta arbetsveckan i någotsånär rimlig tid. NI som varit där, visas Fabola Campus 6,6 på årets mässa? Eller någon annan trailerbar och trevlig segelbåt? /2mas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 3 Mars , 2013 Fabiola var där, men det var Fabiola 7.1 v ad jag kommer ihåg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser