Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
Northsea

20% på SeaSea men inte i Stockholm?

Rekommendera Poster

Hur kommer det sig att SeaSea kör en kampanj med 20% på ett köp överallt men inte i Stockholm under båtmässan? Det kan väl knappast vara så att de har 20% rabatt på hela sortimentet under mässan på Älvsjö?

Gjorde en diger lista på inköp och det hade gjort en besparing mot de andra stora aktörena om jag fått dessa 20%. Nu går jag till en av de andra istället..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, faktiskt är det så, lite märkligt, men det går ju att ta sig till Åkersberga.

Stockholmare själv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja för Stockholmsområdet är ju

- Inte köpstarkt, bara en massa fattiga människor

- Har väldigt få båtägare

- Har få invånare.

[ironi mode off]

Så Seasea:s strategi kan vid första anblick förefalla smart. Sen inser man snabbt att det nog inte är helt genomtänkt med tanke på närheten till konkurrenter som faktiskt har Mässerbjudanden. För att inte tala om att åka till själva mässan...

Så nej, jag köper mina saker annorstädes istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eeeh...ingår inte Stockholm i Hela Sverige?

Citat från kampanjbilagans överskrift:

STOR MÄSSKAMPANJ

Kampanjbilagan gäller t o m 24 mars i hela Sverige

http://www.seasea.se/Start.aspx

Förövrigt handlade jag med 20% rabatt på Seasea I Täby redan under båtmässan i Göteborg...

EDIT: Glömde länken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar kampanjen som att dem gäller i hela landet, men att man i butiker utanför Stockholm behöver ta med blanketten. Antagligen är det franshisebutiker utanför Stockholm och de får då kompensation för rabatten från Seasea centralt. Det vill dessutom ha in folk i sitt kundregister. Eller inte behöva ge rabatt till sådana som skulle handlat ändå och inte känner till rabatten.

 

Gissningsvis har de blanketterna i butiken, om man frågar efter rabatten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fått svar, gäller i Stockholm också! Men ingen kupong krävs, man får 20% ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar själv inom marknadsföring, och den som utformat erbjudande och marknadskommunikationen borde ta sig en funderare över sitt yrkesval.

För ok för de som faktiskt tog reda på infon, frågan är dock hur många kunder de förlorat som inte orkat ta reda på hur det egentligen förhåller sig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om vi tar en vara i högen, NASA BM-1 ordinare pris 1595, kampanjpris 1488 men detta pris är det inga 20% eftersom detta endast gäller på ordinarie priser.

post-4350-1394237415,2367_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Seasea har ett antal varor som ligger under det de kallar Prisgaranti. Om jag förstått det rätt så är det att de garanterar att de ligger lägst i pris på dessa varor och hittar man det billigare någon annanstans får man prylen för det priset. Dessa varor ingår inte i 20%-kampanjer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Priset på en NASA BM1 via eBay England ligger på c:a 100 pund, dvs 975 kr.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Garanti? Frakt? Support? Ja, vi konsumenter en del att vara observanta på numera. Blev faktisk förvånad att skillnaden var så stor...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som har kollat om de passat på att smyghöja några priser innan mässan? För ett par år sedan skulle vi köpa en flytväst på mässan i deras monter. Det visade sig att mässpriset var dyrare än deras ordinarie...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått svar på eBAy och frakten blir £24.00 GBP  och skillnaden är ju inte så väldigt stor eller hur?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför trillskas ni med 20% rabatter på seasea och Nasa instrument. HBeställde och fick nyligen Nasa vindmätare cruiser och Nasa logg + längre kablar. för 3300 inkl. Frakt från SeaMark nunn i UK.

 

Jmf med Seasea: 6300 kr dvs 50% rabatt

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att båtbutikerna måste se över sin prissättning annars kommer de att få lägga ner.

Som exempel det slår nästan 10000:- på en Webaso till båten på Ebay och båtbutiken frown

Ronnie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker att ni alla har vettiga synpunkter. Fram med mer tips om bra nätbutiker. Delge gärna hur mycket billigare det är så kanske dom inser att vi kommer att handla mer o mer i andra butiker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...