tobbeb17 1 Postad 22 Februari , 2013 hej jag har jot en seglings filmen som är i från hela sesongen från sjöstnig till uptagnigen som kan var kul att tita på i vintermörkret film nu fänta vi bra på våren och sjötnigen som ägrom 26 april 2013 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TjippmanTjotta 3 Postad 23 Februari , 2013 Hej Vilken häftig film. Är båten en Missil? Snart är det dags att sätta båtarna i sjön. Jag ska segla hem våran båt från Danmark till Stockholm. Genom Göta kanal. Ha det gott!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 23 Februari , 2013 gilla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Februari , 2013 Trevligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 23 Februari , 2013 Vilken fin present i vintertid, tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 23 Februari , 2013 Nice! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbeb17 1 Postad 23 Februari , 2013 tacka. båten är en magnifik midget från 1969 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidi 0 Postad 23 Februari , 2013 En Magnifik Midget ser det ut som i storseglet. Själv ser jag också fram emot att segla hem nya båten till våren och njuta av den första sommaren utan en bullrig tvåtaktare i häcken. Önskar alla en toppensäsong! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 23 Februari , 2013 På min förrförra båt som var en Vigg hade spridarna en tendens att halka ner precis som på din båt. Man kan köpa ett stopp man skruvar på vanten under spridarna när man spännt riggen. Då kan dom inte halka ner. Min stor hade också en tendens att halka ner vid vindtryck. Trodde att det var blocket som var slitet men det visad sig vara den del av fallet som var vid blocket som hade blivit slitet och platt. Ändrades genom ett nytt fall. -härligt att se hur kul ni har med båten - nu längtar man till sommaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paradise 5 Postad 23 Februari , 2013 Härligt med lite sommarminnen! Tack Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbeb17 1 Postad 23 Februari , 2013 tacka så mycket det var kul att ni gilla de den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sabai 3 Postad 23 Februari , 2013 Saknas bara en sak, flytvästar :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Februari , 2013 Det jag såg av skepparn och nån till under segling så fanns det flytvästar på. Det är kanske tur för en annan att man inte blivit filmad genom åren vid godväderssegling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utsegla 6 Postad 23 Februari , 2013 Härligt ungdomar! Var det gödnatt vid karlskrona man såg? Liten båt = stor njutning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 23 Februari , 2013 Är det du på bilden. Så är det trevligt att få ett ansikte till alla inlägg man läst! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbeb17 1 Postad 23 Februari , 2013 ja det var godnatt i kalskrona du såg vi har båten på vekör i kalskronar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Februari , 2013 Jo tyvärr är det jag. Fast det finns ju fördelar och nackdelar med allt. Brukar säga att de jobb jag gör på båten får inte se värre ut än skepparn, så du förstår ju att jag inte har så högt ställda krav. Eller som en arbetskompis brukade säga; Förr var man ung och vacker - nu är man bara och. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 23 Februari , 2013 Tack för flmen tobbeb 17 Det är inspirerande att se filmer.! - - - - - - - - - - - - - - - Här kommer en favoritfilm som insprirerade mig till att köpa den båt jag har nu. Jag har haft båt länge och länge velat byta till större, jag hade många olika båtyper som kändes intressanta, men jag tror att denna filmen påverkade mig i valet. Tyvärr begriper jag inte ett skvatt vad de säger på filmen, (finska) men de ser ut att trivas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbeb17 1 Postad 24 Februari , 2013 vad är det för båt den fäcka bra? Bra film du länka de man bli segling sugen när man kolla på såna filmer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 496 Postad 24 Februari , 2013 Kul med lite seglingsfilm i vintertid, men jag har en fundering. Är det bara våra kranförare som är jättenoga med att vi ska surra slinget till båten, så att den inte kan glida ur? Det ser inte ut som om ni gör så på filmen. Jag har själv sett en IF glida ur och det var ingen rolig upplevelse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 24 Februari , 2013 Även jag tyckte det såg märkligt ut då båten lyftets, extremt långa sling från ramen och ner runt båten, även jag känner viss oro för att båten kan glida ur. De borde säkra slingen i varann eller ha kortare....vad säger kranföraren ? Båten på min filmsnutt är en Finngulf 39, som är 99% lika som en Crown 39. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kappseglarn 0 Postad 25 Februari , 2013 Bra ihop klipp Tobias Skulle va kul se din båt mot min ohlson 22 i ett race Länkar också lite seglings kärlekfilmer NF vs NF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
breckan 19 Postad 26 Februari , 2013 Trevlig och inspirerande film. Såg att du var tidigt i sjön, i vart fall före vårgrönskan. Målet för min del är sjösättning 15 mars och just nu ser det ut att kunna gå vägen. Förra året sjösatte jag 22 mars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbeb17 1 Postad 26 Februari , 2013 tacka. det hade vat kul att testa. synd bra att vi har lite av stånd melan hoss. jag tro att det kunder vatt rätt jämna båta faktis .men jag tro du hade fåt segern på grund att du har kapseglat me. men kul a´hade det vat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbeb17 1 Postad 26 Februari , 2013 tacka. jag var i 27 april föra året. i år bli det 26april. vilken lyks att kunar sjösatta i mars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbeb17 1 Postad 27 Februari , 2013 det med slinger na ska sita på båten vet jag inte så mycket av. dom bruka seta dit dom åt ås men det kan man tenka på lite axtra vid sjöstnigen så dom site bra. men tycke att kranföraren bode seja not om det site fel. skuler vara en mardröm om dom tappade en båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captain 0 Postad 1 Mars , 2013 Hej Vilken härlig film mvh Captain Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nita 0 Postad 3 Mars , 2013 Hej! Vilken trevlig film :-) Vi var och tittade till vår båt idag. Vi har massor av is kvar i viken där vi har vår hamn, men hoppas att den går upp snart. Jag skulle också vilja sjösätta i slutet av april och ut och segla tidigt :-) Det såg verkligen härligt ut på din film. Mvh Lenita Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser