goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 http://www.seniorseglaren.se/kollision-filer/kollision.htm Diskuterades den här händelsen här på Maringuiden, när det begav sig? Mycket intressant fall. Vet inte hur det slutade i hovrätten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 19 Februari , 2013 Ja, det diskuterades både här och i andra båtsajter. Du kan leta själv. Men varför tar du upp det nu? Vart vill du komma? Vad vill du ta upp till diskussion nu? .....jag bara undrar...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Februari , 2013 ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 19 Februari , 2013 Jaga klick till sin egen site? Hänga ut/misskreditera någon? Det sätt som rubrik och inlägg är skrivet ger inte några bra vibbar i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Februari , 2013 För att förklara mitt tidigare inlägg, jag fattar definitivt inte vad detta har med seniorseglare att göra om du inte bara vill ha klick på denna sajt...uselt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 Jag har letat här men får inga träffar. Själv var jag en av dem som diskuterade saken mest intensivt på Sailguide. Jag blev så intresserad av fallet att jag följde rättegången i tingserätten och skrev utförligt om det på hemsidan. Anledningen till att jag tar upp det nu är att det står på min lista över alla intressanta ämnen som jag hade tänkt att ta upp här på Maringuiden. Jag är ju ny här och prövar mig fram. Jag har ju skändligen misslyckats i ett par andra fall. Hoppas att den här tråden inte ska spåra ur den också. Tillbaka till frågan alltså: Är det någon som vet hur det gick i Hovrätten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 Uselt? Är det förbjudet att lägga ut länkar till egna hemsidor? Vad skulle det vara för uselt med det? Det är väl självklart att man gör det. Detta är första gången på 6 år som jag har fått kritik för detta, som jag gjort otaliga gånger på andra fora. Men det gäller kanske speciella regler här? I så fall ska jag givetvis omedelbart anpassa mig till dem. Alltihop finns ju där. Alternativet är ju att jag ska kopiera allt materialet och lägga ut det igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 19 Februari , 2013 Nej. Det är inte självklart att man bara lägger upp en länk. Man sammanfattar länkens innehåll och man startar diskussionen genom att förklara sina åsikter. Jag gillar inte ditt sätt att skriva. Alla inlägg jag läser av dig ligger precis på gränsen av vad som kan anses vara accepterat och du bemöter all kritik med att signalera att du känner dig oförorättad. Eftersom jag uppfattar det som ett återkommande mönster så drar jag slutsatsen att det är ett medvetet beteende. Sluta gnäll om att du ska anpassa dig och bara gör det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Februari , 2013 För det första så var det rubriken på ditt inlägg som jag syftade på vad hade olyckan med seniorseglare att göra? jag tolkar det som att det bara handlar om att göra reklam för annan sajt, en en gång rubriken syftade jag på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 Om du går tillbaka, så ser du att jag ganska ofta har med ordet Seniorseglare eller Seniorseglarna i mina rubriker. Det är inget särskilt med det. Bara information om att nu är Seniorseglaren i farten igen. Kopplingen här är ju uppenbar: Jag satt i rätten som representant för Föreningen Seniorseglarna i akt och mening att göra ett referat på hemsidan och gjorde också det. Får man inte göra så? Om det är ett etikettsbrott, så ska jag naturligtvis sluta med det. Men jag inser inte att det kan vara något fel. Det är möjligt att det kan ses som reklam. Jag vet inte. Allt finns refererat och kan nås om man klickar på länken. Det finns väl ingen anledning att göra ytterligare en sammanfattning? Eller är det ett krav här? Det är ytterligare en sak som ligger bakom. Föreningen Seniorseglarna har inte haft någon fungerande hemsida sedan i mars 2012. Först för ett par veckor sedan har de kommit igång med att konstruera en ny efter den som jag var ansvarig för. Under tiden håller jag den gamla flytande under nytt namn för alla dem som vill kunna ta del av all den information som finns där. Jag räknar med att en stor del av den informationen så småningom kommer att läggas ut på deras nya hemsida och jag kommer då att ta bort den från min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Februari , 2013 Om jag går tillbaka vilket jag har gjort så kan jag bara se utlopp ifrån en grälsjuk agitator. så punkt från mig till dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 19 Februari , 2013 Med andra ord var det ren reklam för din egen hemsida. Nej, det är inte lämpligt och är ett etikettsbrott. Det bryter mot det som kallas netikett, god sed på nätet. Låt bli att göra reklam för din site i rubriker och skriv relevanta rubriker istället. Jo, man sammanfattar. Det är inget krav, men igen; god sed på nätet. Det sista stycket är talande. Igen, håll det här grollet utanför MG, var skiter jag i. Det har inte varit här förrän du kom och började sprida dynga i forat. PS. För att undvika ev spekulation så är det jag som klickat på rapporteringsknappen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Februari , 2013 Göranw - skrev tidigare under signaturen Brendan på ett par andra forum - där han för övrigt gjorde sig helt omöjlig pga sina skruvade åsikter och sitt dogmatiska sätt uttrycka sig och försvann till slut från forumen.Varför han försvann från de forumen vet jag inte. Göranw har också varit aktiv i föreningen Seniorseglarna där han hade ansvar för deras hemsida. Även i den föreningen gjorde han sig tydligen omöjlig - vilket ju framgår av var och var annan av hans trådar. (jag är själv inte medlem i föreningen Seniorseglarna och skulle heller inte kunna tänka mig bli det heller - åtminstonne så länge Göranw var kvar) Att han använder ordet seniorseglare i vart och vart annat inlägg är ju bara ett sätt för honnom att hämnas för att inte alla står ut med hans sätt att bete sig. Göranw är mycket kunnig i frågar runt båtlivet och segling och även i en rad andra ämnen, och säkert väldigt intelligent - men har inte förmåga att kunna ta till sig att han har fel vid ett och annat tillfälle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 19 Februari , 2013 Det var ju du Göran som förstörde seniorseglarnas hemsida genom att radera allt material där. Att du sedan startar ett plagiat för att få fram dina personliga synpunkter och få med dig dina medlemmar är ruttet i sig. Att smutskasta de som inte passar in i din profil är ytterligare ett sätt att visa vem du är. Du har gått från att var en trevlig person enligt de som känner dig till att vara en sur gammal gubbe. Mår du bra med den stämpeln på dig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 Du anser att det var reklam. Jag vet inte för jag hittar ingenting om det i Maringuidens regler. Tacksam om du kan hjälpa mig att hitta dessa regler. Det är många som lägger ut länkar till sina hemsidor. Det måste väl också vara ren reklam? Varför är det bara mig du kritiserar för detta? Naturligtvis kommer jag att följa de uppmaningar jag kan tänkas få om det du kallar nettikett. Men det räcker inte med att du har synpunkter. Tills vidare kommer jag att fortsätta som jag har gjort hittills. Ingen har klagat tidigare under de tre månader jag har skrivit här. Det har oftast varit mycket positivt och trevligt på alla sätt och jag har fått bra gensvar från andra skribenter. Men plötsligt utbröt denna storm, trots att jag på alla sätt har försökt undvika det. Varför försvarar den andra parten, han som satte igång kriget? Är det för att han är gammal i gården på det här forumet och jag är ny och ska veta hut? Mycket osympatiskt i så fall. Var står det att det skulle vara god sed på nätet att göra dubbla sammanfattningar? Nu får du allt se upp med ditt eget språkbruk! Det var inga vackra ord. Du ska inte anklaga mig för att sprida dynga. Jag ger saklig och relevant information till skillnad från vissa andra. Hur jag utformar mina rubriker är min ensak. Jag anser dem relevanta och slagkraftiga. De ska väcka intresse, och det har jag uppenbarligen lyckats med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 19 Februari , 2013 Om du inte begriper att du skaffat dig fel sorts uppmärksamhet så är det faktiskt synd om dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Februari , 2013 De ska väcka intresse, och det har jag uppenbarligen lyckats med. Om man är 72 år så borde man kunna skilja på att skapa intresse och reta upp folk, tycker du att du har fått någon annan respons så förstår inte jag hur du läser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 19 Februari , 2013 Även Lars Wilks tycker att han har fått Mycket uppmärksamhet Nu kräver han att vi skattebetalare skall betala hans polisskydd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 När argumenten tar slut, så finns det tydligen ingen annan utväg för toaen än att gå tillbaka och försöka skandalisera mig. Han har delvis rätt, men låt oss hålla oss till sanningen. Då nyanseras bilden: Jag var en av de mest aktiva skribenterna först på några av de gamla diskussiongrupperna, sedan på Marinans klotterplank, tills det upphörde. Det gavs och togs med friskt mod och jag var nog tuff många gånger men ingalunda värst. Det var en rolig tid. Sedan kom Klotterplanket upa. Mitt miljöengagemang hade just fått tydliga former, och mina försök att debattera dessa frågor på det forumet blev en katastrof. Jag gjorde några tiotal inlägg och drog mig sedan ur redan efter någon månad. Jag brukar läsa detta märkliga forum, som består av en mycket liten grupp, men jag skulle aldrig drömma om att återvända dit. Tonen är oerhört rå och mobbningen fruktansvärd. Numera diskuteras nästan ingenting båtrelaterat utan istället politik. Istället försökte jag med Sailguide under flera år. Det fungerade bra till en början och jag kan nog stoltsera med att ha varit upphov till några av de längsta och mest engagerade trådarna där. Jag sticker inte under stol med att jag provocerade ganska friskt och fick igång många spännande debatter. Men återigen var det mitt seriösa miljöengagemang som gjorde mig omöjlig och att jag tappade lusten. Jag fick för mycket mothugg och orkade inte fortsätta. När sedan den mest aktive debattören utsågs till moderator fick jag nog. Det var ju en fullständigt orimlig ordning, och jag kastade liksom flera andra in handduken. Sailguide har blev ett skämt för seriösa debattörer. Av en händelse hittade jag i december 2012 Maringuiden, såg att jag var omtalad och efterfrågad. Lämnade en kort förklaring till vad som hade hänt och så var kriget igång! Trodde att jag skulle kunna få lugn och ro här. Jag har tagit upp massor med ämnen, som har varit helt okontroversiella, svarat på frågor i olika trådar och har haft en mysig kontakt med andra skribenter. Det har frånsett inledningsinlägget varit väldigt trivsamt och bra (jag har nästan helt undvikit mina miljöfrågor) ända tills jag hade oförskämdheten att skarpt reagera på att en känd seglare kallades parasit. Då blev det krig på allvar och jag tycks ha fått alla emot mig. Vad är det hos lilla mig som väcker sådana hatkänslor? Seniorseglarna är en sak för sig. Både Tommy och Ville skriver de mest vansinniga saker som inte alls stämmer. Jag skulle kunna skriva en roman om hur det verkligen var, men vem bryr sig? Bara ett par fakta: Jag var okontroversiell och mycket, mycket uppskattad webbansvarig från november 2007 till mars 2012. Ärligt talat, det fanns ingen hejd på hur mycket beröm jag fick. Tills det blev tvärstopp i mars förra året. Det var den nya styrelsen, som tillträdde i november 2011, som helt tappade greppet om situationen och inte lyckades rädda hemsidan. Jag försökte på alla sätt att vara den nya styrelsen till lags, men de vägrade godkänna något av alla mina revideringsförslag. När jag gjorde ändringarna, var jag tvungen att släcka sidan för några timmar, kanske någon dag. Då trodde dom att jag hade släckt ner för gott. Ingenting kunde vara felaktigare. Jag ville till varje pris fortsätta på den gamla styrelsens framgångsväg. Men det visade sig att den nya styrelsen totalt saknade känsla för feeling och gick fram som en ångvält i tron att Seniorseglarna var en aktör i klass med Volvo. Jag kunde inte släppa kravet på att få ha kvar mina miljöfrågor på min egen sida på webbplatsen. Jag krävde att hemsidan skulle skrivas AV MEDLEMMARNA FÖR MEDLEMMARNA. Detta godtogs inte. Det gamla höga taket hade sänkts till i nivå med anklarna. Jag lämnade därmed föreningen på egen begäran. Jag släckte inte ner hemsidan förrän efter årsmötet 2011. Fram till dess fanns den helt oreviderad kvar på internet. Och allting finns fortfarande kvar. Jag hjälper gärna till med att föra över det till www.seniorseglarna.se som jag tycker artar sig bra. Det vill jag säga ärligt. Webbplatsen ser riktigt läcker ut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Februari , 2013 Göran - du är fantastisk. Hade du varit intreserad av att väcka opinion och få folk med på din åsikter hade du valt ett hel annat sätt att uttrycka dig. Jag tycker uppriktigt synd om dig. Har man försökt komma med rätta uppgifter i sakfrågor, som jag gjort vid en del tillfällen när du har haft helt fel, så blir man ju din ärkefiende direkt. Du tål inte att någon har en avvikande mening mot din. Tyvärr framstår det bara två saker när man genom åren läst det du skrivit. 1. Du är bara intreserad av att irritera och söndra. 2. Du vill glänsa i din egen förträfflighet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 Tyvärr, det är för mig helt obegripligt att alla blir så uppretade. Förklara gärna för mig. Det brukar inte vara något fel på mina förståndsgåvor, men jag kanske börja bli senil? Jag gör hela tiden mitt allra bästa för skapa en vänlig och bra stämning men det är uppenbart att jag gör fel någonstans. Ingen kan beklaga det mer än jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 19 Februari , 2013 Om det är att göra ditt bästa så kanske du måste anstränga dig mer. Jag har försökt att tipsa dig om varför du retar upp folk, i flera trådar, men du tycks inte mottaglig utan hugger omedelbart på mig istället. Till exempel frågade du var god sed står nedskriven. En poäng med god sed, liksom med normer är att de liksom inte står nedskrivna alla gånger. Det är helt enkelt gemensam kunskap. Ett gott råd om du vill ingå i den grupp som det här kan ses vara kanske är att försöka rätta sig efter det många försöker, gång efter gång, påpeka är gruppens normer. Även om du kanske inte förstår det eller ens håller med. Ett annat råd: Tagga ner lite, ta inte ALLT som personangrepp, gå inte till personangrepp oavsett vad andra gör/säger/skriver och mest av allt ta för h-lskotta av dig din gigantiska offerkofta! Ingen annan här kommer tycka synd om dig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Februari , 2013 Jag kan bara stryka under det som Toaen skriver, det är ditt sätt att skriva, tog mig friheten att googla lite och det finns en del där allt du skriver går ut på att mästra och häckla över personer, till och med på sjöräddningens hemsida gör du bort dig fullständigt, så det handlar nog inte om att du har blivit senil utan mera om hur du är som person. Det hade varit intressant att få en bild från den andra sidan av seniorerna, skulle det vara som du skriver så hade du ju inte behövt lämna.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 Vilket sätt skulle jag ha använt? Vad är det för fel på mitt sätt att uttrycka mig? Det fungerade ju ypperligt på Seniorseglarnas hemsida i 5 år. Det har fungerat utmärkt när jag har skrivit i båttidningar, årsskrifter och oftast på olika diskussionsfora också. Det är inte utan att jag börjar tycka litet synd om mig jag också. Men det går över. Jag vet ju med mig att jag i grunden har rätt. Det är någonstans på vägen som det ibland blir fel, allvarligt fel, och det är just på diskussionsfora, förstår det bara inte. Vad skulle det vara för sakfrågor som du har kommit med? Det är otäckt med sådana antydningar utan minsta belägg. Har du sagt A, får du säga B, så att jag får tillfälle att bemöta ditt påstående. Inte är jag sämre karl än jag kan ändra mig om jag blir överbevisad om att ha fel. Det finns ingenting jag är mindre intresserad av än att irritera och söndra. Jag vill samarbeta, ena och skapa. Ibland har det krävts diskussioner och debatter. Och för att få igång dem måste man stundom provocera. Alla vill vi glänsa. Akta dig nu så att jag inte börjar utveckla det där med projektion igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 Det blev mycket rabalder över mina sanningar på Sjöräddningens hemsida. Till sist fick jag erkännande för det. Sjöräddningen skrev bara om hur duktiga de var på att rädda folk. Lika viktigt måste det väl vara att förebygga olyckor? Ska man stillatigande acceptera att folk riskerar livet på grund av okunnighet? Det var nog många som fick en tankeställare, när jag röt till. Det borde fler göra. Det är varken fråga om att mästra eller häckla. Det kändes mer som att jag tog ett samhällsansvar. Göra bort sig... suck! Jag var medlem i Seniorseglarna från 1999-2012. Det var en synnerligen trevlig och stimulerande tid, då jag var en av de mest aktiva vad det än gällde med flera olika styrelseposter. Sedan blev det en ny styrelse och jag var plötsligt en främmande fågel i föreningen. Det enda jag trivdes med var uppdraget som webbansvarig. Men det gick ju inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 19 Februari , 2013 Jag vill samarbeta, ena och skapa. Men varför gör du inte det då? Det jag läser av vad du har skrivit tyder på att du skall skapa normer som andra skall följa. Innan jag läst dina inlägg, här och som Brendan på Sailguide, hade jag aldrig hört talas om seniorseglarna. Mitt intryck av denna förening är att det är en översittande, mästrande och gubbig förening som inte gör annat än att klaga på diverse byggnader och annat utmed bohuskusten. Detta är alltså mitt helt ofärgade intryck av föreningen efter att ha läst vad du skriver Göran. Att jag får det intrycket har ju en orsak, det är inte jag som är den orsaken, jag är oftast barnsligt godtrogen och naiv innan motsatsen bevisats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Februari , 2013 Göran Eftersom du själv inte förstår djupet av ditt problem, så är det inte lätt för mig att via ett forum på internet försöka lära dig hur man entusiasmera sin omgivning i stället för att irritera i tex miljöfrågor. Är du säker på att alla var nöjda och galda över ditt sätt att sköta Senniorseglarns hemmsida i 5 år. Eller var det så att ingen vågad säga emot dig. De flesta hade säkert vetat sen länge att du skulle bli oerhört grätten om nån sagt nåt negtivt. Du gjorde ju ett enormt arbete med hemsidan - det vet även jag som har läst mycket på den. Fast du gjorde ju vissa delar av den till ditt eget krig mot tex svältande stenhuggre i Bohuslän för 100 år sen. Visst - jag har läst något av det du skrivit i båttidningar och vad jag minns var det ok. Jag skrev i ett tidigare inlägg; Göranw är mycket kunnig i frågar runt båtlivet och segling och även i en rad andra ämnen, och säkert väldigt intelligent - men har inte förmåga att kunna ta till sig att han har fel vid ett och annat tillfälle. Du skriver; Jag vet ju med mig att jag i grunden har rätt. Det är någonstans på vägen som det ibland blir fel, allvarligt fel, och det är just på diskussionsfora, förstår det bara inte. Kan det vara så att det bara är du som har rätt och alla andra som har fel? (bortsett från dina proselyter - många av den typen som du tillhör, har en svans av ja-sägare runt sig) De största fienderna man kan ha, är såna personer som aldrig vågar att säga till när det är något som är fe,l utan bara klappar på axeln och talar om hur duktig och bra man är. Hur konstigt det än hörs, så är kanske jag en av dina bästa vänner. Första gången jag försökte rätta nåt du skrivit gällde ett hus som du påstod nybyggts på strandskyddat område. Och du förfasde dig väldigt över denna våldtäkt Bohusln var utsatt för. Huset var en gammal fiskarstuga som stått på platsen, säkert sen 1800-talet. Ägaren till huset var sonen till den bonde som ägde markerna runtomkring. Sonen rev huset och byggde ett exakt lika dant hus, med vederbörliga tillstånd från byggnadsnämnden. Jag hade jobbat som arbetsledare på elverket innom det området i många år och hade ne viss kännedom. Kollade med den av mina montörer som är mest detaljkänd i området. han hade samma uppfattning som jag. Kollade sedan med Sotenäs kommuns byggnadsnämnd om hur det låg till. Sen skrev jag ett svar till dig och missade därvid en bockstav i ditt nick. Jag vet inte vilket som var värst. Att jag påpekade att du hade fel i sak eller att jag missade en bokstav i ditt nick. För det senare skrev du att du kände dig djupt kränkt. Dessutom skickade du meddelande via forumet, som du tog bort innan jag han läs dem och sen anklagade mig på forumet för att jag inte svarat på dina meddelande. Det är inte konstigt om många som måste ha med dig att göra blir irriterade över din egofixerade personlighet. skrivet med all kärlek Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Februari , 2013 Du är ju så patetiskt självupptagen så det är inte klokt, kanske dags att visa lite ödmjukhet, att du hade ett förtroendeuppdrag i seniorseglarna betvivlar jag inte alls, men jag tror ju knappast att någon vågade säga emot dig, kan det vara därför du inte är kvar, det fanns inget utrymme för den typ av personlighet du är , visa som sagt lite respekt och ödmjukhet som alla inlägg emot dig handlar om så kanske du kan få lite upprättelse så småningom, men nu gör du bara bort dig mer och mer för varje inlägg. Man blir ingen främmande fågel i en ny styrelse om man är en god lyssnare och kan samarbeta....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 19 Februari , 2013 För det första var det jag och jag ensam, utom i det allra första inledningsskedet, som byggde upp den enormt stora webbplats som den gamla hemsidan utvecklades till. De allra flesta var fulla av uppskattning över detta. Jag tror bara det var föreningens ende icke internetanslutne medlem som opponerade sig och tyckte att den blev på tok för vidlyftig. Den nye ordföranden var lyrisk och ansåg att föreningen inte längre stod på tre utan fyra ben. Det fjärde benet var min skapelse, webbplatsen. Det var en oändlig mängd turer i somras, då jag på alla sätt försökte ändra på hemsidan, så att den skulle passa den nye vice ordföranden, som brann av iver att få skriva en webbpolicy. Det såg lovande ut ett tag, och jag hade den nye ordföranden med mig. Men i sista stund backade han ur. Medlemmarna röstade på årsmötet för att de inte ville att vi skulle få skriva fritt på våra respektive sidor på webbplatsen trots att det hade gått bra i 5 år. Nya kvastar måste alltid sopa, vare sig det behövs eller ej. Hädanefter måste varje text och varje bild först passera styrelsen för godkännande. Absurt, helt omöjligt ju! Visserligen raderade jag efter årsmötet den nu förhatliga hemsidan men hade allt material kvar på min hårddisk redo att när som helst hjälpa till att överföra det till deras nya hemsida. Men när tiden gick och det inte blev någon ny hemsida startade jag en egen med det gamla materialet, eftersom det är så många som vill ha det kvar. Naturligtvis får mina miljöfrågor nu en framträdande plats istället för den totalt undanskymda som de hade tidigare. Hur kontroversiellt tycker du att det är med dessa 10 miljöpunkter? Jag testade en av dem på Maringuiden härförleden - fartygsvraken i Skagerack. Finns det någon enda seglare som kan tycka att det är något som helst kontroversiellt att jag på min egen sida på webbplatsen förespråkar att vraken bör tömmas på olja inna en katastrof sker? Nej, Föreningen skulle stå strikt politiskt obunden och fick absolut inte misstänkas för att min åsikt skulle kunna blandas ihop med föreningens hållning (brist på hållning). Och märk väl att jag inte på minsta sätt tjyvhåller på någonting. Nye webbmastern är hjärtligt välkommen att ta del av alla de 44 000 filerna i det format jag använder. Annars får han gärna kopiera och lägga ut. Och i den mån han lägger ut material tar jag väl bort det från min sida hade jag tänkt mig. Men vi får diskutera det. Gamle ordföranden ringde upp mig igår och vi pratades vid i en hel timme. Han är djupt olycklig över det inträffade (som aldrig, aldrig skulle ha kunnat ske på hans tid). Han hade ingen förklaring till varför det hade gått som det gjort och uppfattade det som att det inte fanns någon klar hållning i föreningen längre. Du är den förste som har framställt det som ruttet att jag skulle ha tagit ifrån dem någonting. Det är dom själva som inte längre ville ha det. Och någon offentlig smutskastning har det inte verkligen inte förekommit, i alla fall inte från min sida. Däremot har vi haft intern mejlväxling, som har varit hård. Men det angår inte utomstående. De som känner mig tycker fortfarande att jag är en trevlig person, så långt ifrån sur gammal gubbe man kan komma. Du försåg mig ju till och med med grå peruk, lögnhals! Du måste vara färgblind. Dels är kalufsen helt min egen, dels är den vit och inte grå. Och goa tjejer rufsar gärna om den trots min långt framskridna ålder. Ses vi om ett par timmar i BKSS' klubbhus? Klockan 1830! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser