Gå till innehåll
söndag 06 april 2025
goranw

Seniorseglarna uppskattar Sven Yrvind

Rekommendera Poster

OK, OK, det må vara förvirrande, men det spelar väl ingen roll?  Vad är problemet? Huvudsaken är väl att varken seniorseglare, Seniorseglarna, Föreningen Seniorseglarna eller några andra har något att andraga vad gäller min lilla historia. Alla är ju nöjda med den och tycker den är mysig. Vad bråkar du om?

Kommentera historien istället för att bara gnälla och vara så petnoga. Sådan var du inte förr.

Varför är det inte någon som ser något positivt i det jag försökte berätta? Vaför hakar ni bara upp er på rena oväsentligheter och kastar er över mig som en vargflock? Ge er på den som ställde till med det istället!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Parasit saxat:http://sv.wikipedia.org/wiki/Parasitism

En parasit är en objuden gäst. Ordet kommer från grekiskans para, vid, och sitos, mat eller föda.  Ordet fick med tiden en lägre mening av snyltgäst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet är inte historien i sig, om du presenterat den som en berättelse ur ditt liv UTAN rubriken om Seniorseglarna. Detta har jag påtalat flera gånger nu. Jag har inga som helst synpunkter på den, varför skulle jag det? Det är ju din upplevelse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om någon hade försökt ta sig ombord i min båt objuden, skulle jag bestämt avvisa denne.

Vad jag har förstått brukar Sven Yrvind med sitt vinnande sätt bli så uppskattad att han blir bjuden. Men det är bara hörsägen. Jag vet inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dej, det är inte ofta du vet, utan du spekulerar, gissar och dra du felaktiga slutsatser

Men du har ju inte tolkat rätt vad jag och andra skrivit om detta. Som vanligt så har hörsägen blivit en sanning för dej, eftersom du fördömmer mej om av vad jag skrivit tidigare.

Läs och begrunda innan du häver ut din skit över andra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan inte se att jag hävt någon skit, som du uttrycker det, åt något håll. Försök att uttrycka dig litet mera vårdat, tack!

Om jag nu inte har tolkat rätt, hur skulle jag ha tolkat det? Du som vet!

Nu är jag inte helt utan direkta erfarenheter av Sven Lundin (sedermera Yrvind) och vet mycket väl hur han förhandlar (åtminstone hur förhandlade med SXK på sin tid).

Vi har kanske trots allt lite samma erfarenhet. Jag har också läst och fått förstahandsskildringar om hur det kan gå till. Så jag tror nog att jag har ganska bra uppfattning om saken. Men som den ödmjuka person jag är, vill jag inte förhäva mig och därför skrev att jag inte vet. Hur ofta vet man egentligen någonting med full säkerhet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gubbtrutar! ...får jag bjuda på ett hemsnickrat musikaliskt-filosofiskt videoinlägg emellan gubbträtorna?

Det är filosofen Wittgenstein som här uttolkas av en skönsjungande M.A. Numminen.

Wovon man nicht sprechen kann - Daruber muss man schweigen (Håll tyst om sådant man inte bör tala om!)  mässas det om och om och om igen. Och det kan man väl få hålla med om, och morsan kanske ändå hade rätt i att ...Man skall aldrig prata skit bakom ryggen på folk.

På slutet hörs mina äckliga hjärtslag från hjärtsvikten. Har nu fått livet åter efter fyra år i skräck och androm till varnagel.

Här skall Seglas och Här skall Levas!

-Var snäll!   skrev Kurt Vonnegut i Slakthus 5. Och han menade det precis så!

Sååå...mina herrar! På med brynjan, kör fram ölen, skruva upp ljudet på datorn och peka din webbläsare på:

/Thomas Hedmalm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du skall inte prata om vårdat spårk när du i massutskick till en av våra styrelsemedlemmar bara skriver

SKIT NER DEJ

post-571-1394237404,8008_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du GW .. vad är du ute efter när du startar trådar/inlägg som dessa , med flera ? Knorren i ditt första inlägg är ju trots allt parasit och inte att förmedla en berättelse man skulle kunna uppskatta i sin enkelhet!

Min egna fria tolkning är , efter att ha läst flera av dina inlägg på MG , du är ute efter att provocera och i nästa andetag förneka allt i motsatt riktning . Man förundras av din ovilja att förstå vad andra påpekar....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är möjligt att det ligger något i det du skriver. Det är något jag inte är medveten om i så fall. Men om det nu är så, får inte mitt inlägg ytterligare en dimension, som gör det ännu mer läsvärt? Det var inte bara en smågullig historia,det var också en fundering kring hur olika Sven Yrvind kan uppfattas.

Du får förlåta mig, men jag kan inte se att det är fel att provocera, om det här nu skulle kunna kallas en provokation. Jag tycker inlägget blir väldigt mycket mer tänkvärt genom att jag också tar upp parasitfrågan.

Läs för övrigt det utmärkta blogg100-inlägget som behandlar samma sak.

Sorry, jag förstår nog en hel del av vad andra påpekar, men förstår andra vad jag påpekar? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är du där igen. Min bäste Lars, du får försöka skärpa dig, du har helt fel.

Som jag har påpekat jag vet inte hur många gånger vid det här laget: Skilj på det som skrivs offentligt, på hemsidor, webbplatser och diskussionsfora och det som skrivs inom en mycket liten begränsad krets, närmare bestämt till 40 medlemmar i Föreningen Seniorseglarna.

Själv var jag extremt noga med att skilja på offentliga skriverier och interna. Men när du helt hämningslöst började lägga ut internt material här, har jag blivit tvungen att följa efter, fast jag tycker det är helt fel. Men nu är det som det är, och det är bara att fortsätta pajkastningen inför öppen ridå.

Du hänvisar alltså till ett mejl som var ett svar på ett gruppmejl från ordföranden på julaftonen 2012.  Jag har hört talas om det, men jag fanns då inte längre med på gruppmejllistan och fick alltså aldrig det mejlet. Än mindre kunde jag svara på det.

Du drömmer grabben. Det där svarsmejlet, om det nu skrivits något sådant, har inte jag skrivit. Du ljuger som vanligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur var det nu, Lasse och Göran...

Skulle ni inte hålla era interna bråk just interna? Hade jag varit medlem i Seniorseglarna hade jag varit asförbannad nu.

Nu citerade jag Göran - men Lasse, vad faan... skitpådej hör väl inte hit?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mailet där det bara står skitnerdej kom från en fd medlems mailadress, som du besökte i Bohuslän.

Den medlemmen blev uppringd av en annan medlem, hon förnekade att hon skrivit det, varför slutsattsen drogs att du lånat hennes dator. Så antingen ljuger hon eller du.  Eller är hennes dator allmän så att vilken dåre som helst kan låna den och skriva förolämningar.

Har svårt att tänka mej att hon som är lärd har ett sådant språk, och varför skulle hon skriva så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sällar mig till dessa av maringuidens läsare som suckar djupt. Främst över GW som fortsätter sitt torftiga munhuggande år efter år. I princip kan jag hålla med GW i många frågor, det är inte åsikterna som sticker i mina ögon, det är det ofattbart klumpiga och empatilösa sättet att diskutera dem.

Så ett råd till dig GW, om du verkligen vill nå ut med dina åsikter, vilket man kan betvivla, lär dig hur en god diskussion skall föras. Om du är ute efter att inte tas på allvar, trolla på forum och skapa ett rykte som ointressant; fortsätt på inslaget spår.

För övrigt är Sven Yrvind en idol, parasit eller ej. Han bidrar stort till samhället med sitt varande, men det mäts nog inte så lätt i kronor.

N.N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...