Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
goranw

Seniorseglarna uppskattar Sven Yrvind

Rekommendera Poster

På 1980-talet var det inte alltid så lätt att hålla kontakt med nära och kära, när man var ute och seglade. Vi gjorde så gott vi kunde, men vid ett tillfälle, när vi inte hade lyckats samla ihop tillräckligt med pennyslantar för att kunna ringa hem och gratulera en (sedermera) seniorseglarhustru på hennes 60-årsdag, blev hon orolig. Vad göra?

Hon hade hört talas om en frejdig göteborgare vid namn Lundin, som verkade veta allt som var värt att veta om segling i små båtar på stora hav. Hon slog upp telefonkatalogens göteborgsdel och vad hittade hon väl där om inte: Sven Lundin, långfärdsseglare. Hon ringde upp och hade ett långt och trevligt samtal med honom. Hon kunde lägga på luren, lugnad och fullt införstådd med våra problem. Dagen efter hade vi lyckats få ihop pengar nog för att ringa hem från telefonkiosken i Fort Augustus.

Den som kallar Sven Yrvind (Lundin) för parasit vet inte vad han talar om. Sven må vara ett födgeni och en levnadskonstnär av rang, men framför allt är han en filosof och urstyv seglare i kraft av en monumental integritet och ett självförtroende som kan försätta berg. Han är en duktig förhandlare, som vet sitt värde. Han hymlar och smyger inte. Allt är öppet. Passar det inte, så take it or leave it!

Vid det tillfället jag refererar till var det Sven som gav en gratiskonsultation, som var oändligt mycket värd för mottagarinnan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lägg av med dina påhopp på mej göran. Ägna din tid åt att städa bort allt stulet material, från mej och andra seniorseglare, på din hemsida istället. Hur många år har du varit bekant med Sven på nära håll, så du kan bedömma honom, eller känner du honom bara efter hans böcker, ett telefonsamtal och vad andra skrivit? Jag vet vad jag talar om. Har fler exempel på hans uppträdande. Du har skrivit fel i rubriken. Vilka seniorseglare avser du. Eller skarvar du och spekulerar som du brukar göra, (när du skrivit det tillräckligt många ggr så tror du att det blivit sant). Alla seniorseglare kan ju inte dela dina åsikter. Troligtvis skall det stå seniorseglaren.  Det här är fel forum för dej att prata skit om mej. Radera ditt inlägg så raderar jag detta. Du känner mej och vet att jag aldrig kommer att tolerera dina falska påhopp. Är det inte dags att lägga av och rätta in sej i ledet.

post-571-1394237402,9927_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag känner inte Sven Yrvind men har följt hans karriär genom åren ända sedan han traskade omkring i Vasastan på några märkliga träplattor istället för skor. Jag har lusläst hans böcker, lyssnat på hans föredrag, läst massor av tidningsartiklar om honom. Vi är nästan jämngamla, och har dejat samma tjej, ha, ha.

Han är en stor seglare och en förebild att se upp till för oss medelsvenssöner.

Inom psykologin talar man ofta om projektion. Det är en välkänd företeelse som jag försöker undvika. Det borde alla göra. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mina herrar.

Jag skiter personligen i vem som har sagt vad, vem som gjort vad och framför allt - vem som har rätt och fel.

Men, jag vill att ni ska tänka på att när en organisation som Seniorseglarna, som uppenbarligen har inre slitningar, vädrar sin skit i ett öppet forum finns det bara en stor förlorare. Det är er förening.

Från att i mina ögon från början ha framstått som ett gäng rutinerade herrar (damer också..?) som gillar att segla tillsammans verkar ni mest vara ett gäng sura gubbar som sitter i en sandlåda och kastar sand på varandra.

Är det vad ni vill?

Var/är detta meningen med föreningen?

Fundera över detta en stund, innan någon av er hoppar på budbäraren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, Peter K. Det var tydligen oförlåtligt av mig att försvara Sven Lundin-Yrvind, när han blev kallad parasit.

Mea culpa, mea culpa, mea ultima culpa!

Det är alltså helt i sin ordning på detta forum att gå till kränkande personangrepp utan att ha ett uns på fötterna? Bästa Peter, hur kan du försvara att sådant får förekomma utan protester?

Och varför blanda in Föreningen Seniorseglarna? Jag har inte ett ont ord att säga om den klubben, även om jag har valt att lämna den helt frivilligt och fullständigt utan hard feelings.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peter_K

Du har varit med så länge och på de flesta forum, så du borde veta hur verkligheten ser ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkligheten? Vilken verklighet? Om Föreningen Seniorseglarna?

Ingen känner den verkligheten bättre än jag. Läs här: www.seniorseglaren.se

Efterhand kommer material att föras över till www.seniorseglarna.se Men ännu har jag inte fått några konkreta propåer från den webbansvarige. Det går långsamt för dem att skapa en ny hemsida, men nu börjar det se riktigt fint ut tycker jag och det är ärligt menat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min käre Göran W alias Brendan.

Du är nog en av de få som inte har förmåga att förstå det.

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fundera över detta en stund, innan någon av er hoppar på budbäraren.

Varför blanda in Seniorseglarna? Det ska du väl fråga dig själv, det var ju du som satte rubriken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men snälla Peter. Det står i min rubrik: Seniorseglarna uppskattar Sven Yrvind.

Kan du tycka att en sådan rubrik motiverar personliga påhopp och kränkande tillmälen av näthatstyp? Tycker du att det finns anledning att starta en offentlig byk, där klubbens eventuella gamla inre stridigheter tvättas inför öppen ridå? Vem f-n skulle vara intresserad av det? Jag vägrar att sänka mig till den nivån. Om det nu finns saker att diskutera, så ska det definitivt inte ske här.

Menar du på fullt allvar att du har det minsta lilla att klandra mig för i den här tråden? Det är sannerligen inte jag som har kastat sand. Jag har inte ens kastat tillbaka när jag har blivit kastad sand på. Jag sätter mig inte i någon sandlåda, var så säker!

Svara nu ärligt, var det fel av mig att försvara Sven Yrvind, när han blev pådyvlad det djupt orättvisa och fullständigt grundlösa epitetet parasit? Tycker du att sådan tillmälen överensstämmer med Maringuidens etikettregler?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Göran,

Vad menas med Seniorseglarna i rubriken Seniorseglarna uppskattar Sven Yrvind?

// Ulf A

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I det här fallet Sven T, Janne L och Göran, om det nu säger dig någonting.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla har rätt till sin åsikt. Om Lasse L uppfattar Sven Yrvind på ett sätt, och du ett annat är det inte alls konstigt - olika personer uppfattar personer, saker och företeelser olika. Jag lägger mig inte i vem som har rätt/fel, precis som jag skrev. Men. Du skrev inte att detta var din åsikt, utan att Seniorseglarna uppskattar Sven Yrvind. Inte Göran W uppskattar Sven Yrvind. Du talar då om att du, i egenskap av talesperson för Seniorseglarna, anser att Lasse L´s högst privata och personliga åsikt strider mot den officiella hållningen i organisationen du företräder och han är medlem i - och därmed inte kan gå emotsagd.

Är det så?

Företräder du Seniorseglarna i detta fall? Eller är du Göran W och detta är hans åsikt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även om Lasse L har den ytterst kontroversiella åsikten att Sven Yrvind är en parasit, så är det absolut förkastligt och emot Maringuidens etikettregler att skriva så. Intre ens om han hade kunnat framlägga skymten av motivering till sin åsikt, så är det fel att gå till sådana personangrepp av typ näthat.

Naturligtvis företräder jag inte dagens Föreningen Seniorseglarna, eftersom jag inte längre är medlem. Jag företräder oss fyra seniorseglare (med gement s) som var med i Fort Augustus 1984 (två av dem är fortfarande medlemmar i Föreningen Seniorseglare, en är död sedan många år).

När vi berättade den lilla episoden på ett föreningsmöte för flera år sedan (före Lasse Lundells tid), så gick det ett sus av uppskattning genom publiken. Så jag kan utan vidare tala för de gamble i Föreningen Seniorseglarna. Och de gamble är fortfarande i majoritet, så det skulle inte förvåna mig om rubriken skulle stämma även på dagens förening.

Du tror väl ändå inte att Förenngen Seniorseglarna som officiell uppfattning har att Sven Yrvind är en parasit?

Självklart kommer en så omskriven och berömd seglare som Sven Yrvind ofta på tal, och jag kan inte påminna mig att det under alla år har sagts annat än gott om honom. Hur du än vänder och vrider på det, så kan jag utan vidare stå för min rubrik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Göran W - du läser inte vad jag skriver. I så fall hade du inte frågat om jag tror Föreningen Seniorseglarnas officiella uppfattning i Yrvind-frågan. Jag tar det därför igen:

Jag tror det är Lasse L´s högst personliga och officiella uppfattning.

Angående rubriken - Göran W, menar du att du kan stå för rubriken, dvs att Seniorseglarna - en förening du inte är medlem i - har som officiell hållning att de uppskattar en viss person? Du menar på allvar att du har rätt att föra talan för en förening du inte är medlem i? Vilka andra föreningar du inte är medlem i vill du föra talan för?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peter K kvad:

Göran W - du läser inte vad jag skriver. I så fall hade du inte frågat om jag tror Föreningen Seniorseglarnas officiella uppfattning i Yrvind-frågan. Jag tar det därför igen:

Jag tror det är Lasse L´s högst personliga och officiella uppfattning.

Angående rubriken - Göran W, menar du att du kan stå för rubriken, dvs att Seniorseglarna - en förening du inte är medlem i - har som officiell hållning att de uppskattar en viss person? Du menar på allvar att du har rätt att föra talan för en förening du inte är medlem i? Vilka andra föreningar du inte är medlem i vill du föra talan för?

Peter K - du läser inte vad jag skriver. Seniorseglarna i rubriken är: Sven T, Janne L och Göran (jag) samt Roy i sin himmel. Låt oss begeränsa oss till att jag med dessa fyra menar seniorseglarna, blir du nöjd då?

Sedan kan jag göra tankeexperimentet att jag med till visshet gränsande sannolikhet även kan tala för åtminstone Sven T och Janne L samt alla övriga gamblingar i föreningen, kanske även alla övriga utom Lasse Lundell. Detta oavsett att jag inte är medlem längre. Konstigt för dig kanske, men vi har alltid varit litet speciella. Om jag har rätt till det eller ej, är en annan fråga. Dom får väl protestera då. Men det tror jag inte dom gör. Det är inte så himla viktigt. Det kommer du att märka, när du blir gammal som en senior.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkligheten är att jag vet vad jag pratar om. Sen får du spekulera hur mycket du vill.

Sanningen om Seniorseglarnas websida är att vi redan har allt material och kommer inte att  skicka någon propå till dej. Sanningen är också att mycket material finns kvar på dina sidor olovandes fast du skriftligen blivit uppmanad att ta bort dem. Återigen så vet jag vad jag pratar om, till skillnad från dej som bara tror. Jag kommer att bemöta alla felaktigheter som du sprider här, detta är inte den första gången. Jag bad dej bara att ta bort  Den som kallar Sven Yrvind (Lundin) för parasit vet inte vad han talar om.  Men ofelbar som du är tjafsar du vidare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du tycker inte att det är lite otydligt att även ni kallar er Seniorseglarna..? Samma namn som en förening du varit medlem i och valt att kliva ur har, en förening du tidigare drivit hemsidan för?

Angående de övriga namnen du räknar upp: En sak har jag lärt mig, även om jag kanske är hälften din ålder. Det är att enbart tala i egen sak om man inte först kollat med de personer man säger sig företräda. Precis som Lasse L gör.

För att förtydliga igen - jag känner inte Sven Yrvind. Har aldrig träffat honom. Har inga åsikter huruvida hur han är som person av den anledningen. Jag säger bara; det är inte direkt till föreningen Seniorseglarnas gagn att den här typen av frågor vädras på ett öppet forum. Hade du skrivit att du, Göran W, ansåg att Lasse L fullständigt var ute och cyklade för att du, Göran W, ansåg att personen i fråga var en riktig hedersknyffel hade jag inte haft några som helst problem med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, Peter K, det kanske är otydligt. Varför spelar det i så fall så stor roll för dig? Jag förstår inte varför du gör så stor affär av det. Vi är ju delvis samma gubbar, vare sig det är Seniorseglarna (med versal) eller seniorseglarna (med gemina). Jag talade med en av dem på telefon idag i någon timme - gamle ordföranden. Han var helt införstådd med att jag hade berättat om den lilla episoden om hans fru som hade ringt upp långfärdsseglare Sven Lundin.  Det var ju detta tråden handlar om. Kan du inte dra på smilbanden litet och ge mig beröm för att jag berättar ett trevligt gammalt seglingsminne utan några baktankar utan endast för att lätta upp den grå dystra vardagen i väntan på våren? Vad har hänt med dig? Du har blivit så otroligt kitslig. Du var mycket vassare och roligare förr.

Men visst har jag kollat. Naturligtvis har jag gjort det. Förstår bara inte varför du har synpunkter på det. Det är väl helt vår ensak? Även om jag inte hade kollat så är det väl ingenting som du ska ha synpunkter på?

Jag tror precis som du att det inte är till Föreningen Seniorseglarnas gagn att den här typen av frågor vädras på ett öppet forum. Men det verkar som om du vill ställa mig till svars för den saken. Kan du förklara varför du bara ger dig på mig och inte på minsta sätt kritiserar Lars Lundell, som är den som drog upp kontroversiella frågor.

Jag är fullständigt oskyldig och har hela tiden undvikit att gå i svaromål. Jag vill inte för död och pina diskutera eventuella interna problem rörande min gamla klubb här. Det är fullständigt obegripligt för mig varför du är så otroligt inkvisitorisk och letar efter fel hos mig, när du och jag i själva verket har exakt samma uppfattning och tycker att Lars Lundell borde hålla sig för god för att dra upp saker som istället borde diskuteras per telefon eller mejl medlemmar och eventuellt före detta medlemmar emellan.

Det är inte alls så att jag har några som helst skelett i garderoben och inte skulle våga ta en rejäl debatt. Det är jag helt öppen för och kommer att göra. Jag har ingenting att dölja och har rent samvete i alla avseenden. Jag rentav välkomnar en uttömmande diskussion. Men absolut inte här på Maringuiden!

Det sista du skriver förstår jag inte riktigt. Nog tycker jag att det är ungefär vad jag har skrivit. Istället för att skriva att jag ansåg Lars Lundell var ute och cyklade, så avstod jag från att nämna hans namn och skrev istället någonting i stil med att ”den som anser att Sven Yrvind är en parasit vet inte vad han talar om”. Jag uttryckte mig inte heller just så att Sven Yrvind är en hedersknyffel. Det kanske han är, men det är inte i första hand så jag vill beskriva honom. Jag skrev väl att han är en urstyv navigatör, filosof, en man med en monumental integritet och ett självförtroende som kan försätta berg.

Dessutom att han är en suverän förhandlare, som vet sitt värde och rättmätigt utnyttjar denna sin förmåga. Det är han i sin fulla rätt till utan att för den skull behöva skällas för att vara parasit. Det faller tillbaka på den som sade det. Därav min rekommendation till alla att undvika att projicera sina egna tillkortakommanden på andra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Göran

Peter_K är Stockholmare. Han har ännu inte innsett det meningslösa med att resoner mid dig. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller fullständigt med dej Tommy

Resonera med gw är meningslöst, men hans osanningar skall bemötas, annars kan ju folk tro att det han skriver är den renaste av sanningar.

gw har fortfarande inte talat om för mej vad det  är som han, tydligen vet bättre, citat vet inte vad han talar om. Vi har åsiktsfrihet i landet ingen besservisser skall diktera vad jag får /skall skriva.

Han såg en chans att ge mej en taskspark men kan inte bevisa att hans påstående är sant. Som vanligt svamlar han byter ämne, far med osanningar. Men man får beundra hans envishet att komma igen i forumen fast han har fått på tafsen nästan varje gång. Det imponerar inte på mej att  någon skriver på latin eller grekiska, tvärtom då får han mitt förakt för att han försöker vara en besservisser, översittare. Dessutom blir han inte förstådd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peter K är visserligen stocholmare men en begåvad och oftast sjysst, omdömesgill och vass sådan. Vi har diskuterat många, många saker genom åren på olika diskussionsfora. Peter K tillhör dem som jag alltid har haft stor respekt för och vars synpunkter jag ofta har tagit till mig. Men den här gången har han fastnat i oväsentligheter, ser inte helheten och vägrar att erkänna att Lars Lundell grovt bryter mot etikett och god ton. Jag kan omöjligt förstå att han kan ställa sig på Lars Lundells sida och ensidigt kritisera mig, som är helt oskyldig den här gången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Allvarligt. Kan ni ta era personliga vendettor till något annat fora? Vad fan är det för fel på MG:s medlemmar. Först dom två tomtarna som förpestade varenda tråd med tjafs om importerade båtar och nu det här?

Jag vet att det är lågsäsong och alla är uttråkade och frustrerade vilket på alla säsongsbaserade fora leder till tjafs. Men allvarligt, ni låter som ett gäng gymnasieungar som diskuterar vilken av de aktuella idolerna som är sötast/snällast/dummast. Ta det någon annanstans. Förslagsvis till seniorseglarna eller vad det nu är ni tjafsar om, egentligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du tycker att vi ska ta våra personliga vendettor till något annat forum. Det tycker jag också, men hur gör man? Jag gör allt för att undvika att diskutera Föreningen Seniorseglarnas problem här, men blir ideligen påhoppad. Jag har ingen som helst lust att diskutera dessa saker på Maringuiden. Det har jag förklarat upprepade gånger. Det är frågor som bör diskuteras via mejl eller per telefon.

Hur vill du att jag ska tackla det? Du gör dig lustig över att jag skulle ägna mig åt idoldyrkan. Det får jag väl ta. Menar du alltså att det var fel av mig att ta min idol Sven Yrvind i försvar och anmäla inlägget, när han kallades parasit?

Kritisera dem som har startat och underblåser striden men ge dig fan inte på mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1. Detta var inte riktat enbart mot dig. Utan mot alla(båda) parter. Men du tycks känna dig klädsamt träffad. Bra!

2. Du har inte blivit påhoppad, spontant. Du har valt att ta Sven Y, som i det här sammanhanget nog får betraktas som en offentlig (och kontroversiell?) person, i försvar. Jag antar att det är oombett. Du har gjort det genom att attackera en annan person på detta fora.

3. Om jag uppfattat trådarna rätt så använder du ett namn på en förening, som du dessutom tidigare varit med i, för en annan gruppering av människor. Såvida namnet inte är registrerat och skyddat så är det visserligen inte förbjudet. Men det är olämpligt, vilket jag förutsätter att du förstår.

4. Jag gör ju just det, kritiserar dem som har startat och underblåser striden. DU ÄR HELT KLART EN AV DOM! Du tar ju nämligen strid med ALLA som inte stödjer dig, du kan inte inte ens hålla språket på en hövlig nivå.

Och tar dina frågor om hur du ska tackla det här som retoriska. För du lär inte gilla mina svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jonas P:

1. Detta var inte riktat enbart mot dig. Utan mot alla(båda) parter. Men du tycks känna dig klädsamt träffad. Bra!

2. Du har inte blivit påhoppad, spontant. Du har valt att ta Sven Y, som i det här sammanhanget nog får betraktas som en offentlig (och kontroversiell?) person, i försvar. Jag antar att det är oombett. Du har gjort det genom att attackera en annan person på detta fora.

3. Om jag uppfattat trådarna rätt så använder du ett namn på en förening, som du dessutom tidigare varit med i, för en annan gruppering av människor. Såvida namnet inte är registrerat och skyddat så är det visserligen inte förbjudet. Men det är olämpligt, vilket jag förutsätter att du förstår.

4. Jag gör ju just det, kritiserar dem som har startat och underblåser striden. DU ÄR HELT KLART EN AV DOM! Du tar ju nämligen strid med ALLA som inte stödjer dig, du kan inte inte ens hålla språket på en hövlig nivå.

Och tar dina frågor om hur du ska tackla det här som retoriska. För du lär inte gilla mina svar!

Svar:

1) Ja, jag känner mig träffad eftersom jag är helt oskyldig.

2) Ja, det var oombett. Jag känner inte Sven Yrvind. Kallar du det att attackera, när jag reagerar mot att en annan person använder ordet parasit om en känd seglare? Det är ju ett solklart brott mot etikettreglerna och ingen attack.

3) Nu skrev jag inte ”Föreningen Seniorseglarna” utan seniorseglarna och avsåg personer som fortfarande är medlemmar i föreningen. Nej, jag tycker inte jag har gjort något olämpligt med tanke på att den episod jag relaterade har berättats några gånger på medlemsmötena och tagits emot med stor uppskattning av samma personer som är medlemmar idag. Jag fick det bekräftat av före detta ordföranden när han ringde upp mig igår.

4) Jag försöker ju på alla sätt att inte underblåsa striden och försöker få saken att överföras till mejl och telefon. OK, jag ska försöka att föra ett lika hövligt språk som Lars Lundell.

5) Nej, mina frågor var inte alls retoriska. Jag behöver alla goda råd jag kan få.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1. Är man helt oskyldig så känner man sig sällan träffad av en formulering som den jag skrev. Anser du dig helt oskyldig och ÄNDÅ träffad så är det nog dags att skaffa lite av det berömda skinnet på näsan.

2. Du frångår frågan. Du blev fortfarande inte attackerad. För att svara på frågan. Nej, att försvara någon är inte att attackera. Det är sättet du gjorde det på.

3. Visst, du hoppade över ett ord. Väl medveten om hur det skulle uppfattas. Igen, inte förbjudet men klart olämpligt. Att dessutom försvara det är osnyggt, det är som när priatkopior av kända varor använder nästan samma namn/logga, väl medvetna om att det inte kan stoppas.

4. Lars L har inte använt svordomar i svar till mig. Det har du, vad har hans språkbruk med dtitt att göra. Igen, du beter dig som en snorunge.

5. Hur ska du tackla det här? Låt bli! Jag förstår inte vad som finns att tackla. Och om du ska göra det. Gör det sakligt och inte med alla de retoriska knepen en grälsjuk 14-åring använder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Goranw;

Nu skrev jag inte ”Föreningen Seniorseglarna” utan seniorseglarna och avsåg personer som fortfarande är medlemmar i föreningen. 

Om du verkligen inte förstår vad du gör för fel här måste jag omvärdera dig som debattör; Du gör dig inte dummare än du är, vilket jag först trodde.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sueco skrev i annan tråd http://www.maringuiden.se/forum/;thread=481853

Sedan skrev Lasse faktiskt Om jag är mycket elak skulle jag kalla honom för parasit vilket enligt mig inte är samma sak som att definiera han som parasit. Om nu inte Lasse är elak så faller ju hela diskussionen  :)

Jag är inte elak.

gw läser, som faen läser bibeln.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte haft tid att svara på Göran W's senare inlägg idag, och efter att ha läst flera svar, bl a från JonasP ser jag att fler är på min linje och nöjer mig med det tills vidare.

Jag vill också förklara att rubriksättningen är anledningen till att jag reagerade, även om Göran W menar att han inte avsåg föreningen Seniorseglarna, men jag vidhåller att det är förvirrande och omöjligt för andra än möjligtvis Göran W själv att se skillnaden. Lika lite som om jag och några kompisar startade en klubb där vi kryssar, Kryssarklubben (ingen koppling), eller ett sällskap där vi seglar och roar oss kungligt, dvs Kungliga Segelsällskapet (ingen koppling), och sedan verka oförstående över sammanblandning med de mer etablerade klubbarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...