Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Hellix

O-ringar

Rekommendera Poster

Nu när jag håller på och renoverar å fixar i båten så har jag märkt hur svårt det är att få tag på O-ringar av rätt storlek men så idag hittade jag M-seals som har ALLA dimensioner att beställa. Bara ett tips om man söker nya -oringar till instrumenten i panelen tex, de brukar ju spricka sönder med tiden! Enda nackdelen är attfrakten kostade 20 eur.. och minimi order var på 15 eur så minst 35 eur måste du betala...

Jag kommer att ha några O-ringar över som passa VP instrumenpanel till aq130 bl.a. Storlekarna är 78x2mm, 80x2mm, 52x2mm. Alla måtten är innermått och tjockleken är 2mm.

http://www.m-seals.dk/sv

Mvh.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har handlat o-ringar och tätningar av Jacking tidigare, men de har flyttat från Stockholm. Tror man kan beställa iofs och så slipper man trassla med euro och annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Momentum är rikstäckande så jag köpte O-ringar till renoveringen av powertrimpumpen av dem i Solna!

Dock är det alltid bra att känna till flera olika leverantörer, rätt som det är behöver man någon specialare som den lokala källan saknar. Jag ska lägga M-Seals på minnet! yes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips.

Ett alternativ till O-ringar är O-ringssnöre som man limmar ihop till önskad ringstorlek. O-ringssnöre finns i flera material och i dimensioner från ca 1 mm till ca 30 mm och i flera steg mellan varje mm i de klenare dimensionerna.

O-ringssnöre funkar bra så länge man inte rör tätningen så mycket, men funkar inte så bra i ex.vis en koppling som ständigt används. Där är det nog mest att se som en provisorisk lagning till dess man hittar rätt O-ring.

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå alla!

Tänk vad mycket man kan få reda på när man startar en tråd! O-rings tråd hade definitivt varit en variant som passat mitt syfte, tanken är att täta runt instrumenten mot instrumentbrädan. 

Jag letade efter leverantörer men hittade inga i närheten så då blev det lättare att beställa från den jag hittade i grannlandet.

 

Mvh P 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...