Gå till innehåll
torsdag 21 november 2024
Kappis

Tjörn Runt 2013

Rekommendera Poster

Vad får dig att tro det? Den är ju på nedgång och har så varit länge. Att nu vända på varvet gör ju inte det säkrare precis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det tror jag också. Det är ju många spännande nyheter i år. Bland annat två bansträckningar och så detta att man seglar motsols för första gången.

Minns när jag tränade för mitt första Tjörn Runt 1966. Jag hade inte läst på så noga och tog för givet att vi skulle segla motsols. Det var intuitivt för mig av någon anledning. Men det blev alltså tvärtom, ända tills i år.

På den tiden seglade man verkligen RUNT TJÖRN - hela varvet runt alltså, med start och mål på Askeröfjorden, vilket gjorde att det kunde dra ut på tiden. Vår tid blev 24 timmar och 5 minuter från start till mål. Oslagbart!

http://www.seniorseglaren.se/goransbatliv-filer/tjornrunt1966.htm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har redan pratat med tio gamla och nya Tjörn Runt seglare som vill återvända jubileumsåret. Jag är helt övertygad om att det blir betydligt fler i år. Båtsäsongen var riktigt dålig i fjol och ett bra sett att förlänga båtsäsongen är att vara med Tjörn Runt. Bokat och klart!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är vi redan tre Accenter till Tjörn Runt. Det finns goda förutsättningar för tio och egen klass i år!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...