Gå till innehåll
måndag 07 april 2025
westgard

Bo i Båten

Rekommendera Poster

Har så jävla lust att bo i båten men 

Just det alla dom jävla men vad ska man göra åt det ????

Fick en inlevelse om att allt blir så mycke bettre om man bara gör som man tänkt och inte tänker så jä..a mycke på allt som kan gå fel, det går fel på land oxå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja och jag övervintrade en vinter i båten för några år sen, och nu vill jag till baks dit men inte sambon och lillan. Men jag länktar till baka så förbannat mycke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Det där med Lillan.... Barn är visserligen väldigt anpassningsbara och pappa är Gud, (nåja ett tag i alla fall.......) men du borde tänka på förhållandena. Visst, det finns miljontals med barn ute i världen som bor i kalla tält på vintern men tänk efter ändå. Det är nog ingen höjdare att bo i båt med tanke på resten av barnets omgivning-kamrater mm. Att hustrun inte gillar det förstår jag.

Mitt råd är att du väger in deras synpunkter mot din önskan och erfarenhet från tidigare invintringar. Jag får en känsla av att det är lite av bohem-livet som lockar men har man familj så måste man ställa upp för dem. Då tror jag inte alternativet bo i båt är det mest optimala.

Jag utgår  från att du inte menar en stor båt vid Södra Mälarstrand  på 20 meter med 7 hytter och stor salong. De är som vanliga lägenheter. Eller någon lyxvilla på Pampas Marina som flyter vid kajen.

Kan ni inte lösa det hela med att ha båten i sjön även på vintern och ge er ut på små turer när så är möjligt och hyra något billigt, kanske i andra hand på lämpligt ställe med tanke på familjen-Lillan? Eller att ni bor där på helgerna, är på minisemester

Hoppas det löser sig för er.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...