Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
Gäst Kricke

GPS nagigation med MAC dator?

Rekommendera Poster

Gäst Kricke

Hej Finns det någon som vet om det finns någon GPS-programvara för att navigera med till MAC? Tacksam för svar! /Kricke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Köpt och provat GPSNavX - suveränt. Även skaffat MacGPS Pro - som även klarar scannade kort, vilket GPSNavX inte gör. MacGPS Pro har ett tristare gränssnitt - och jag har ännu inte lyckats kalibrera korten så att positionen blir rätt. Läst flera klagomål på nätet. Vore tacksam om någon kan ge tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

... om du kan tänka dig att sänka dig ner till en lägre PC-nivå så är program-utbudet gigantiskt ... :-D mvh // mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

O vem vill byta till PC? MAC är underbar! Jag har inget program till min än, men jag har GPS motttagren som går via bluetooth!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är Mac, är det mac donalds ni menar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh, jag känner humor från de oupplysta... hehe. Så, spinner vidare i tråden. Hur ser det ut med enheter som går att koppla ihop med låt oss säga Tiger? Pratar handburna GPSer alt. plottrar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man vill ha lite att välja på så är det PC som gäller. En navdator skall bara användas till navigering, (tycker jag). De flesta navprog. är inte kräsna på PCens prestanda. Köp en billig laptop eller desktop. Kompletera med modern TFT skärm och du har en bra lösning på din navigationen. Jag föredra BSB kort och Seaclear. http://www.sping.com/seaclear/index.htm#download http://www.soltek.se/kartor/sjokort.htm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...