Chamme 0 Postad 6 Februari , 2013 Jag vill byta växelvajer på mitt alpha one gen 1 drev, eftersom det går trögt. Är det möjligt att byta växelvajer utan att byta bälgar? När man kopplar via microbrytare så stannar motorn när man lägger i backen.Om man kopplar bort vajern (motorn avstängd) så går det inte att växla med handkraft utan enbart med tång. För närvarande är det kopplat via manuell brytare för att det ska fungera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 Februari , 2013 Ja..! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chamme 0 Postad 6 Februari , 2013 ok...gott Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 Februari , 2013 Nu ska jag tänka till ....man drar ut wiren med höljet kvar , tillbaka med nya wiren i det gamla höljet ....dra ut det gamla höljet , trä på det nya höljet på den nya wiren .........phuuu :-0 låter det logiskt ? Tanken är .....ut..in ...ut ...in ..! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 7 Februari , 2013 Tänk på att om motorn inte snurrar så är det mycket svårt at få i växeln! Ta hjälp av någon som snurrar på proppeleraxeln så kuggarna hittar läget. Växelwiren ut till drevet går knappt att växla med fingrarna även om kabeln e ok, så bara för att du måste använda tång måste inte betyda att wiren är kass. Sedan har du detta med microbrytaren... Har tyvärr läst spaltmeter av fel information om både hur denna ska funka, samt hur man justerar den. Har du koll på funktionen och hur denna justeras? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chamme 0 Postad 7 Februari , 2013 En timmes jobb, sen klart !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chamme 0 Postad 7 Februari , 2013 Kan vara så att den är feljusterad. Har bytt skiftplattan men ej lyckats justera in vajern så att det fungerar som det skall. Får prova justera innan jag byter. Det fungerar bra när jag använder manuell dödare men smidigt är det ju inte. Det skall vara relativt ny vajer enligt förra ägaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 9 Februari , 2013 och varför inte byta bälgar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreasp 3 Postad 31 Juli , 2013 Hej Jag har funderingar på att också försöka byta vajer och är nyfiken på om du fick till det Med vänlig hälsning, Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreasp 3 Postad 17 September , 2013 Hej Har nu bytt och även om det var lite pilligt så gick det bra till slut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser