ryds568gti 0 Postad 6 Februari , 2013 Hej Efter att ha varit på båtmässan här i Göteborg så har jag många funderingar och planer på att köpa en större båt. Jag tittade bl.a på Flipper 670 DC. Jag har i dag en Ryds 568 gti med en 90 hk Mercury Optimax. Ni som i dag har en Flipper DC vad säger ni om Mercuruy 150 EFi motorn? Det finns även ett annat motoralternativ som man kan få , en Mercury 150 Verado . Är denna motorn att föredra? Hur fungerar kapellösningen till Flipper? Är det enkelt att fälla ner? Kan man köra med kapellet helt uppfällt ? Hoppas på input från Flipper DC ägare? Mvh Bertil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 6 Februari , 2013 Hej! Självklart kan du köra med kapellet uppfällt, flipper har bra kapell som är täta och fladderfria. Synd att du inte kollade närmre på kapellösningen när du ändå var på mässan men du kan kanske kika förbi en gång till. Det är fritzens i mellerud som ställer ut flipper och en av killarna där har haft en 670DC en säsong dock med en större verado på men dom har nog provkört med de flesta motoralternativ och kan svara på hur båten beter sig. Det enklaste är nog att fråga dom då det inte finns så många som har kört dom än. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ryds568gti 0 Postad 6 Februari , 2013 Tack för ditt svar. Jag skall undersöka mera om vad som gäller beträffande Mercurys EFi och Veradomotorer. Är 670 DC en helt ny modell ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 6 Februari , 2013 670 DC/ST ingår i flippers nya flotta, hittils så har väl 640, 670 och 760 presenterats och det är några fler modeller på G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser