Gå till innehåll
lördag 12 april 2025
Agda

Plotter från USA...

Rekommendera Poster

Gäst P

lite info angående spärra av kort och egnos Dear P I called Garmin and they verified that EGNOS is the same as WAAS. There have not been any problems with using Garmin in Europe or with the Garmin Blue Chart Europe CD ROM. I know we undersell the European dealers (perhaps because of the weak US dollar) and it does not surprise me that these rumors are being told. The Europe dealers are loosing sales due to our pricing. Thanks again and let me know if I can be of further help, Karly Dotter West Marine International Direct Sales catintl@westmarine.com Telephone: (831) 761-4800 Fax: (831) 761-4020

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare Teddeh! Är du nöjd med din 178 c ? har nämligen en sådan på ingång ! Har du den med 1 el 2 transducers såg att man kunde välja mellan 2 st olika. men jag har dålig koll på skillnaden ?-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är samma maskin, men man kan välja mellan singel eller dubbel frekvens. Med dubbel frekvens kan man zooma ett smalare område med bättre återgivning. Jag har den stora givaren (dual transducer), aktermonterad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst P

Hur är din plotter i hastigheter runt 25 - 45 knop funderade på att köpa 188c för att få störe skärm men kanske är onödigt....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mårten

Är det någon som kan tipsa om en USA-handlare där man kan skicka grejerna som gåva?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en Sea Ray 230 som marchar 24 knop och det är inga problem med storleken på skärmen. Kör man däremot toppfart kan det vara lit obehagligt att se markören hoppa fram på skärmen. Eftersom den uppdaterar en gång i sekunden upplever man det lite ryckigt i höga hastigheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst P

Ännu ett mail som bekräftar att det inte är problem att importera. // P Hej. Självklart är vi inte glada för privat importen men vi ska hjälpa dig ändå. WAAS och EGNOS är samma system i den meningen att de använder sig av samma frekvenz och tar emot info på samma sätt. Det som skiljer sig dock är att WAAS får du endast in när du befinner dig i Ryssland eller i USA för det är där deras satteliter flyger runt, men om du skulle åka till USA t.ex. så skulle du gå in WAAS. Ett svenskt BlueChart kort fungerar lika bra som ett Amerikanskt i din plotter. Lycka till och trevlig sommar. Med vänlig hälsning Info. ----------------------------------- Sportmanship AB www.sportmanship.se www.garmin.se -----------------------------------

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Danne

Kolla in www.tekniktema.se där finns dom lägsta priserna vad jag sätt ?! köpte en 192Ci för 7500:- där /Danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Pelle

Ett allmänt inlägg till prisdebatten. Visste ni att Hermann Gotthardt AB (Watski) och Byggplast och Båtprylar har blivit fällda i domstol (www.bryggan.nu/ovrigt/stamning.htm) och blivit tvugna att betala böter för olagligt prissamarbete. Dessa företag har till och med ringt och försökt tvinga importörer att sälja deras produkter via Watski eller Byggplast vilket innebär ett extra mellanled och dyrare för slutkonsumenten. Det är vi som betalar för dessa maffiametoder. Tilläggas kan göra att handlarnas marginaler på marinelektronik är mycket små, max 10%, de tjänar knappt några pengar på plottrarna alls. Det är Byggplast och Hermann Gotthardt (Watski) som är de stora bovarna och som borde bojkottas!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en Garmin 172 Ci från http://www.gpscity.com i våras. Funkade bra med köp och leverans hem till dörren. Efter en säsong är jag helnöjd. (Köpte kartkort i Sverige, eftersom det faktiskt var billigare här). Det enda var att det tog en extra vecka hos FedEx innan de fick klart med hur jag ville betala moms och tull. Det hade jag kunnat undvika genom att följa sändingen på nätet och kontaktat FedEx när paketet landat i Stockholm. 

Kort sagt, mycket nöjd med inköp och funktionalitet!26.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Göran

Kan också bekräfta att GPSCity.com funkar utmärkt. Jag körde varianten med leveransadress i USA (var ändå i USA i annat ärende) och tog sedan hem den i handbagaget. Då mimimerar man risken för moms o tull, dessutom är inrikesfrakten i USA nästan gratis. Köpte en garmin 178C (ca 4.800 kr vill jag minnas, när dollarna var låg i våras) och den har funkat perfekt i sommar.

//  Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Håkan

Jag har samma funderingar.

Du kan väl höra av dig om du får veta något?

Mvh

Håkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...